Honda CBR600RR svým příchodem do kategorie supersportů střední váhy způsobila v roce 2003 značný rozruch. Její podobnost s bezkonkurenčním šampionem seriálu MotoGP, RC211V, byla zjevná na první pohled a konstruktérské úsilí se dočkalo odměny v podobě titulu mistra světa ve třídě supersport hned v prvním roce její existence.
Do roku 2005 vstupuje úspěšná šestistovka vybavena ještě větší porcí závodních genů a nejmodernějšími technologickými prvky. Především díky důkladné modernizaci hliníkového rámu a výfukové koncovky se podařilo snížit celkovou hmotnost motocyklu o neuvěřitelných 6 kilogramů, což při současném zvýšení výkonu představuje nejlepší poměr výkon/váha v kategorii 600 ccm. Kromě samotného snížení hmotnosti se navíc podařilo ještě více soustředit hmotu směrem k těžišti, což přispívá k dalšímu zlepšení již tak vynikající ovladatelnosti stroje. Při modernizaci pohonného agregátu se Honda zaměřila hlavně na zvýšení kroutícího momentu v celém spektru otáček. Zúžení střední části sacích kanálů napomáhá rychlejšímu sání palivové směsi do spalovací komory a tím pádem lepší akceleraci i bezprostřednější reakci motocyklu na pohyb plynové rukojeti.
O dokonalou stabilitu modelu 2005 se postará nová přední vidlice typu Up-side down, převzatá z neporazitelného závodního speciálu RC211V, a brzdný účinek dále vylepší radiálně uchycené brzdy, jaké Honda používá na hypersportu CBR1000RR Fireblade. Celkový vzhled nové Hondy CBR600RR podtrhují agresivněji tvarované linie přední kapotáže, do které jsou nyní účelněji a efektivněji zakomponovány hrdla náporového sání a nový multireflexní štíhlý světlomet.
Nová Honda CBR600RR je dokonale připravena obhájit svou pozici světového lídra na závodních okruzích i na klikatých silnicích, které vyznavači supersportovní jízdy a milovníci adrenalinu tolik zbožňují.
Technické údaje:
Obsah motoru: 599 ccm
Max.výkon: 86 kW/13 000 ot. za min.
Max. kroutící moment: 66 Nm/11 000 ot.za min.
Hmotnost bez náplní: 163 kg
www.honda.cz