Nejvyšší most na světě se nachází v jižní Francii v údolí řeky Tarn. Most Pont de Millau se klene nad chráněnou přírodní rezervaci a spojuje dálnici A75 Paříž - Barcelona v místě, kde je přerušena řekou Tarn. Délka stavby mostu, jehož nejvyšší pilíř měří téměř 245 metrů, byla 39 měsíců. Most, jehož autorem je britský architekt Sir Norman Foster, byl slavnostně uveden do provozu tento týden.
Stavba 2460 metrů dlouhého mostu začala v říjnu 2001. Most podepírá 7 předpjatých betonových pilířů, které mají tvar obráceného písmene Y. Největší délka mostního pole je 342 metrů. Krajní pole mostu mají délku 204 metrů. Nejvyšší z pylonů se vypíná do výšky 342 metrů, což je o 14 % víc, než je výška známé Eiffelovy věže. V nejvyšším bodě je vozovka ve výši 270 m.
Největší potíže byly s mostovkou, která váží 36 tisíc tun. Do stavby bylo zapojeno 64 hydraulických zvedáků. Celkem se spotřebovalo 85 000 m3 betonu, který vážil 205 000 tun. Hmotnost železné výztuže je 14 000 tun.
Most byl navržen tak, aby odolal extrémním seizmickým a meteorologickým podmínkám, bezpečný provoz je garantován na 120 let. Je konstruován, aby odolal vichru o rychlosti až 250 kilometrů v hodině. Při rychlosti větru nad 110 kilometrů v hodině na něm bude zastaven provoz kamionů.
Náklady na stavbu, která je financována ze soukromých zdrojů (francouzská společnost Eiffage), dosáhly 330 milionů eur. Most byl zprovozněn na konci loňského roku a firma Eiffage získala koncesi na provozování mostu až do roku 2080. Mýtné za užití mostu je pro osobní automobily 4,90 eura (v letních měsících 6,50 eura). Motocyklisté budou po celý rok platit 3,50 eura a řidiči nákladních aut zaplatí 18 až 24,30 eura.