18 Říjen 2007
slavnostně odhalena na hlavním nádraží ve Vilniusu
Lokomotiva je vybavená palubním počítačem a diagnostickým systémem, takže k její obsluze stačí jen jeden strojvedoucí. Dále byl kladen velký důraz na nízkou hodnotu hladiny hluku. Litevský Eurorunner je první, který je vybaven novým, bezpečnějším a v případě potřeby snáze vyměnitelným čelem.
Stasys Dailydka, generální ředitel Litevských drah, řekl, že se jedná o milník v dějinách vývoje litevské železniční techniky: „Uvedení lokomotivy Eurorunner ER 20 CF představuje pro Litevské dráhy významný krok ke zlepšení flotily vozidel. Díky těmto 34 lokomotivám se Litevské dráhy mohou moci pochlubit nejsilnější flotilou lokomotiv ve východní Evropě.“
34 dieselelektrických lokomotiv tohoto typu v celkové hodnotě ca 3,5 miliardy korun (123 milionů eur) si Litevské dráhy objednaly v roce 2005. Všechna objednaná vozidla vyrobí na lokomotivy specializovaný výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově. Druhá lokomotiva by měla být dodána do Litvy v nejbližších dnech. Dodávka všech lokomotiv bude dokončena do konce roku 2009. Lokomotivy budou především v koridorové dopravě mezi Ruskem a pobaltskými přístavy Klaipeda a Kaliningrad.
Lokomotivy řady Eurorunner jsou známé také pod označením Herkules a existují ve čtyř a šestinápravové variantě. Eurorunner je platforma dieselelektrických lokomotiv, kterou lze přesně přizpůsobit požadavkům zákazníka. Podle přání zákazníka dodává Siemens svoje lokomotivy řady Eurorunner až do výkonu 3 500 kW, s tažnou silou při rozjezdu až 550 kN, s elektrickým napájením vlaku (pro případ, že lokomotiva táhne osobní vozy) , pro široký i normální rozchod a s rychlostí až 160 km/h. Čtyřnápravový Eurorunner provozují v současnosti rakouské spolkové dráhy, Kowloon-Canton-Railways v Hongkongu, pronajímatel lokomotiv Mitsui a celá řada soukromých provozovatelů v Německu, Rakousku a Slovensku. Od 15. června 2007 je tato verze s maximální rychlostí 140 km/h schválena pro provoz v České republice.
www.siemens.cz/ts
První nákladní lokomotiva typu ER 20 CF od společnosti Siemens byla slavnostně předána v Litvě. Při této příležitosti zároveň absolvovala první zkušební jízdu, které se vedle představitelů Litevských drah, společnosti Siemens a litevského ministra dopravy, zúčastnil i litevský předseda vlády, Gediminas Kirkilas. Nákladní lokomotiva patří se svými 138 tunami mezi nejtěžší lokomotivy v Evropě a díky dvojnásobné trakci může táhnout až 6 000 tun těžké vlaky, takže přepraví za jednu jízdu o 50 % více nákladu než dosud.
Lokomotiva je vybavená palubním počítačem a diagnostickým systémem, takže k její obsluze stačí jen jeden strojvedoucí. Dále byl kladen velký důraz na nízkou hodnotu hladiny hluku. Litevský Eurorunner je první, který je vybaven novým, bezpečnějším a v případě potřeby snáze vyměnitelným čelem.
Stasys Dailydka, generální ředitel Litevských drah, řekl, že se jedná o milník v dějinách vývoje litevské železniční techniky: „Uvedení lokomotivy Eurorunner ER 20 CF představuje pro Litevské dráhy významný krok ke zlepšení flotily vozidel. Díky těmto 34 lokomotivám se Litevské dráhy mohou moci pochlubit nejsilnější flotilou lokomotiv ve východní Evropě.“
34 dieselelektrických lokomotiv tohoto typu v celkové hodnotě ca 3,5 miliardy korun (123 milionů eur) si Litevské dráhy objednaly v roce 2005. Všechna objednaná vozidla vyrobí na lokomotivy specializovaný výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově. Druhá lokomotiva by měla být dodána do Litvy v nejbližších dnech. Dodávka všech lokomotiv bude dokončena do konce roku 2009. Lokomotivy budou především v koridorové dopravě mezi Ruskem a pobaltskými přístavy Klaipeda a Kaliningrad.
Lokomotivy řady Eurorunner jsou známé také pod označením Herkules a existují ve čtyř a šestinápravové variantě. Eurorunner je platforma dieselelektrických lokomotiv, kterou lze přesně přizpůsobit požadavkům zákazníka. Podle přání zákazníka dodává Siemens svoje lokomotivy řady Eurorunner až do výkonu 3 500 kW, s tažnou silou při rozjezdu až 550 kN, s elektrickým napájením vlaku (pro případ, že lokomotiva táhne osobní vozy) , pro široký i normální rozchod a s rychlostí až 160 km/h. Čtyřnápravový Eurorunner provozují v současnosti rakouské spolkové dráhy, Kowloon-Canton-Railways v Hongkongu, pronajímatel lokomotiv Mitsui a celá řada soukromých provozovatelů v Německu, Rakousku a Slovensku. Od 15. června 2007 je tato verze s maximální rychlostí 140 km/h schválena pro provoz v České republice.
www.siemens.cz/ts