18 Září 2007

CAQRWDET.jpgInstitut pro evropské značky ve Vídni představil první studii zaměřenou na hodnoty evropských značek, kterou prováděly firmy NOVOMATIC AG a RAIFFEISEN. V rámci studie bylo zkoumáno více než 3 000 značkových firem ze 24 zemí a 16 průmyslových oborů. Pořadí nejhodnotnějších evropských značkových firem, pořadí nejhodnotnějších samostatných značek, analýzy dle zemí a průmyslových oborů, a zprávy o jednotlivých zemích najdete na webových stránkách http://study.eurobrand.cc.

Nejhodnotnější evropské značkové firmy jsou:
1. Nokia (32,332 miliard EUR)
2. LVMH (29,831 miliard EUR)
3. Unilever (25,136 miliard EUR)
4. Telefonica (23,858 miliard EUR)
5. Vodafone (22,550 miliard EUR)
6. Mercedes-Benz (20,483 miliard EUR)
7. Deutsche Telekom (18,269 miliard EUR)
8. BMW (17,298 miliard EUR)
9. France Telekom (17,068 miliard EUR)
10. inBEV (16,873 miliard EUR)
Podrobnosti na webové stránce http://study.eurobrand.cc/valueranking2007

Přehledu evropských značek dominuje Velká Británie a Německo. 10 nejhodnotnějších značek Velké Británie má celkovou hodnotu 137 miliard EUR. S velmi malým odstupem následuje Německo.
Gerhard Hrebicek, vedoucí průzkumu a výkonný ředitel Institutu pro evropské značky ve Vídni, shrnul tři hlavní výsledky průzkumu takto:
1. Správa evropských značek je velmi různorodá. Více než dvě ze tří 50 předních značkových firem spravuje svá portfolia značek.
2. Velký potenciál pro východoevropské značky, ruská telekomunikační značka Beeline a slovinská značka domácích spotřebičů (Gorenje) mohou jít příkladem pro další východoevropské země.
3. Značky vytváří bohatství - budoucnost Evropy závisí na silných značkách, které podporují růst, zaměstnanost a vytváří identitu národních ekonomik.
Největší poměr 10 předních značek k HDP vykazuje Finsko (31.14%) a Švýcarsko (26.13%), evropský průměr dosahuje 9,3%, na konci tabulky jsou Rumunsko (0,05%), Bulharsko (0,48%) a Rusko (1,13%).
"Naše první místo mezi rakouskými značkami potvrzuje speciální sílu značky RAIFFEISEN a úspěch koordinovaného předávání povědomí o této značce na základě skvělé národní i nadnárodní spolupráci s bankovní skupinou RAIFFEISEN Banking Group," řekl Walter Rothensteiner, generální ředitel firmy RAIFFEISEN Central Bank.
"Naše značka je důležitou součástí našeho úspěchu, na jehož základě jsme se stali jedním z největších herních uskupení na světě. Naše produkty dodáváme nejvýznamnějším herním firmám. Prostřednictvím "značkových komponent" tak přispíváme k úspěchu značek našich obchodních partnerů," řekl Franz Wohlfahrt, generální ředitel firmy NOVOMATIC AG.