Stejně jako v čínské pohádce "Zrození motýla", byl i porod Geelyho - vozítka na alternativní pohon - velmi těžký a nyní, po opravdu velmi bolestivém úsilí, se tento vůz konečně dočkal své premiéry na autosalónu v čínském Beijingu. Po mnoho let se společnost Geely zabývala výzkumem alternativních pohonů a výsledkem je pět vozidel na alternativní pohon, které budou sériově vyráběny do dvou let.
Geely Intelligence (IG), která na loňském autosalónu v Číně, představila model Geely jako studii vozu na alternativní pohon, tentokrát přichází na autosalón v roli průkopníka vozů na alternativní pohon a představuje konkrétní model vozu Geely. Nové Geely vychází z dřívějšího jednodveřového modelu s rozmístěním sedadel 3+1. Nový model je dvoudveřový a má rozmístění
sedadel 2+2. Přitom je zachován hybridní výkon a cenová hladina.
Geely nyní nabízí dva elektromobily: EK-1 a EK-2. Verze EK1 je s olověným akumulátorem a nabízí dojezdovou vzdálenost 80 km při rychlosti 80 km/h. Naproti tomu verze EK-2 je vybavena lithiovým akumulátorem a nabízí dojezdovou vzdálenost 180 km při maximální rychlosti 150 km/h. Navíc lze tuto baterii na 80% kapacity dobít za pouhých 18 minut.
Při vývoji alternativního pohonu se společnost Geely, namísto striktní orientace na jeden směr, zaměřila na různé možnosti alternativních pohonů. Podle odpovědných pracovníků společnosti Geely jsou alternativní pohony zatím v důsledku mnoha faktorů pouze málo rozšířenou alternativou ke klasickým spalovacím motorům, především z důvodu nedostatku infrastruktury. Proto se společnost Geely zaměřila na několik různých systémů tak, aby dokázala uspokojit jak dnešní požadavky na alternativní pohony, tak požadavky budoucí. Kromě bateriově poháněných vozidel tak firma na autosalónu představí jeden model poháněný systémem GSC (Geely Intelligent Stop-Go System) a dva modely poháněné systémem GPEC (Geely Plug-in Electric Hybrid Vehicle).
U modelu s pohonem GPEC (hybridní elektromotor s jednoduchým nabíjením) již firma Geely vyvinula jak z technického, tak designerského hlediska do stádia připravenosti pro sériovou výrobu. Tento pohon je totiž poměrně dobře technicky zvládnutelný. Model Geely EC7 využívá technologii GPEC (Geely Serial Plug-in Electric) s akumulátorem založeném na fosforečnanu železnatém. Tento model s motorem 1.0 L má dojezdovou vzdálenost 60 km. Jedná se o vůz, výhradně na bateriový pohon. U modelu EC8 je využita kombinace benzínového pohonu a technologie GPEC (Geely Plug-in Electric
Hybrid Vehicle), která vyniká jednak extrémně nízkou spotřebou paliva a současně dynamickým výkonem. Tento model je osazen motorem 2.4L a patří mezi nejlepší vozy dneška na alternativní pohon.
Zdroj: Geely