Na veletrhu Amper jsme požádali o rozhovor pana inženýra Jiřího Bažatu, Area Sales Managera společnosti Mitsubishi Electric pro Českou republiku. Značka Mitsubishi Electric má na Amperu své stálé místo, stejně tak jako v povědomí odborníků na průmyslovou automatizaci.
T+T: Pane inženýre, můžete stručně představit sebe a svou roli ve společnosti Mitsubishi electric?
Jmenuji se Jiří Bažata a mým úkolem v Mitsubishi Electric je na nově vytvořené pozici Area Sales Managera poskytovat obchodní a technickou podporu našim zákazníkům a distributorům, kteří zastupují značku Mitsubishi Electric na českém trhu. V praxi to znamená takový spojovací článek mezi evropskou centrálou a lokálními distributory, kteří jsou v denním kontaktu s našimi zákazníky.
T+T: Jaká je historie a současnost Mitsubishi Electric v České republice?
Mitsubishi Electric působí v České republice od roku 1991 prostřednictvím firmy Autocont Control Systems a navíc od roku 2006 i prostřednictvím firmy B:TECH. Společnost Mitsubishi Electric před dvěma lety vybudovala v Praze unikátní Factory Automation Center, které z Prahy řídí obchodní aktivity v zemích střední a východní Evropy, což představuje Českou republiku, Slovenskou republiku, Polsko a Maďarsko.
Naším cílem je posilování pozice na trzích střední a východní Evropy a právě vybudování Factory Automation Centra bylo významným krokem k dosažení tohoto cíle. Z pražské centrály, poskytujeme obchodně technickou podporu našim distributorům, zákazníkům a našim partnerům.
T+T: Vy jste nedávno nastoupil do funkce Area Sales Managera, co je vaším úkolem?
Prvním krokem k posílení pozice Mitsubishi Electric v České republice bylo založení pobočky v Praze s působností do zemí Visegrádské čtyřky. Vzhledem k tomu, že se Česká republika v tomto prostoru jeví jako velice perspektivní a rostoucí trh s velkým, následoval druhý krok a to vytvoření nové pozice obchodního manažera, který bude zodpovídat pouze za ČR s cílem zvýšení poskytované podpory v dané zemi.
T+T: Mitsubishi e-F@ctory day a Automation days patří mezi vaše nástroje pro zlepšení komunikace a zdokonalení podpory v České republice?
Přesně tak, jedná se o podpůrné obchodní nástroje. e-F@ctory day a Automation days jsou zákaznicky orientované semináře, kde Mitsubishi prezentuje svou aktuální produktovou nabídku a představuje celková řešení v úzké spolupráci s našimi partnerskými integrátory. Abychom dnes na trhu uspěli, není možné prodávat pouhý komponent bez další přidané hodnoty. Servis a další technická podpora jsou dnes standardem a my se snažíme jít ještě dál a zprostředkovat zákazníkům cesty k celkovému řešení. V této oblasti úzce spolupracujeme s partnerskými firmami, které dokáží koncovým zákazníkům nabídnout řešení na klíč.
T+T: V oblasti automatizace je evropský trh již značně obsazen, abyste se zde prosadili přinášíte produkty, které dokáží spolupracovat i s konkurenčními výrobky?
V rámci konceptu e-F@ctory, je náš systém skutečně postaven tak, aby dokázal komunikovat i s řídícími systémy konkurenčních výrobců. To znamená, že zákazník nemusí složitě přestavovat svoje stávající řídící systémy , a přesto může využívat výhody řešení konceptu e-F@ctory. e-F@ctory je reakcí Mitsubishi Electric na požadavek neustálého zvyšování produktivity v oblasti výrobních procesů.
T+T: Jak Mitsubishi reaguje na současnou ekonomickou situaci?
Jako všechny firmy i Mitsubishi Electric musí reagovat. Každý region přijímá vlastní opatření,. Hlavním cílem je nepolevovat v našich aktivitách na trzích střední a východní Evropy a neustále prohlubovat povědomí o přednostech produktů Mitsubishi Electric. Momentálně se nacházíme na Amperu, na nejvýznamnější události v oblasti elektrotechnického průmyslu v ČR. Spolu s námi se zde prezentuje i firma AutoCont Control Systems, dokazujeme tak odborné veřejnosti, že se rozhodně nemáme v plánu stáhnout někam do ústranní. Aktuálně představujeme našim zákazníkům několik nových produktů. Současnou hospodářskou situaci vnímáme jako dočasnou a připravujeme se na okamžik, kdy začne opět průmyslová výroba růst.
www.mitsubishi-automation-cz.com