21 Únor 2007

aktualne_2_342_thumb.jpgSpolečnost Miele v Mnichově na galavečeru získala firma Miele ocenění nejúspěšnější firemní/obchodní značky Německa 2007. Miele úspěšně odsunulo v kategorii „Nejlepší firemní značka“ na druhé místo loňského vítěze Google a Porsche (3. místo). Vytoužené ocenění „nejlepší značka", bylo nyní uděleno již po čtvrté, přičemž nerozhoduje odborná porota, ale reprezentativní studie průzkumu trhu. Rozhodujícími kritérii jsou přitom skutečné hospodářské výsledky na trhu, stejně jako povědomí a oblíbenost značky ve vnímání spotřebitele. Miele nepřesvědčilo jen jako „Nejlepší firemní značka", ale do první pětky se dostalo i v kategorii „Nejlepší produktová značka“.

Miele vnímá toto ocenění jako potvrzení firemní filosofie „Immer besser“ - „Stále lepší“, kterou žije již několik generací. Úspěch je možné odůvodnit tím, že se firma Miele celé generace striktně orientuje na dlouhou životnost, technologii a špičkový servis. „Tohle ocenění jsme dostali díky týmové práci všech našich spolupracovníků, kteří tuto filosofii denně oživují", řekl mluvčí firmy.

Při hledání držitele ocenění „nejlepší značka“ se upouští od subjektivního rozhodnutí odborné poroty. Spíše se vybraní kandidáti porovnávají na základě dvou zásadních výzkumných kritérií: současného hospodářského úspěchu na trhu, tzv. „Share of Market", jakož i na atraktivitě značky v povědomí spotřebitelů, tzv. „Share of Soul". Díky tomu je „nejlepší značka" prvním hodnocením značek, kdy jsou značky posuzovány nejen na základě skutečného významu na trhu, ale i na základě jejich psychologické atraktivity, která se v konečném důsledku podílí na jejich budoucím úspěchu. Žádné jiné hodnocení doposud neposuzovalo oba komponenty současně, tj. hospodářské výsledky a emocionální složku.

„Nejlepší firemní značka" se určuje na základě měření „GfK Corporate Reputation". Zkoumá se přitom postoj široké veřejnosti k dané firmě a zahrnuje jak racionální, tak i emocionální hodnocení. Samotné měření se uskutečnilo v průběhu měsíce října a listopadu roku 2006. Bylo vybráno 2 000 reprezentativních spotřebitelů z celého Německa a prostřednictvím telefonického rozhovoru jim byly položeny otázky ohledně jednotlivých faktorů úspěchu, jako je mezinárodní smýšlení, pohled na špičkovou firmu, kvalita produktů a jedinečnost.

Ocenění „nejlepší značka“ je v německém značkovém průmyslu vysoce ceněné díky iniciátorům jako jsou agentura Serviceplan Gruppe, institut pro výzkum trhu GfK, mediální agentura SevenOne Media, hospodářský týdeník WirtschaftsWoche, Svaz značek a GWP media-marketing. Gala večer v Mnichově je považován za špičkovou akci v oblasti značkových produktů.
www.miele.cz