14 Říjen 2005

brno_1.jpgPřípravy projektu modernizace železničního uzlu Brno – s novým názvem Europoint Brno – postoupily do bodu, kdy byl popsán model jeho financování. Zástupci všech stran, jež se projektu finančně účastní – tedy město, kraj, ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty i Státní fond dopravní infrastruktury – o něm hovořili na konferenci EUROPOINT.

Jak uvedl ministr dopravy M. Šimonovský, projekt modernizace brněnského železničního uzlu je součástí evropských dopravních koridorů, což jsou podle rozhodnutí Evropské komise prioritní dopravní cesty, na něž lze čerpat nejvyšší výhody evropských fondů. Velkou část nákladů projektu Europoint, až 85 procent, můžeme financovat ze zdrojů EU, zejména dílčí část projektu, jíž je modernizace průjezdu železničním uzlem Brno (investice za 9,623 mld. Kč).

Už v polovině příštího roku by měla být zahájena první stavba projektu, 1. část odstavného nádraží. Osobní nádraží se má začít stavět v polovině roku 2007 a v roce 2011 se předpokládá jeho dokončení a otevření. Celý projekt Europoint, investice vyčíslená na 24 mld. Kč, by měl být dokončen v prosinci roku 2015. Městu připadne úkol financovat ze svého rozpočtu výstavbu městské infrastruktury (3,071 mld. Kč).
www.brno.cz