08 Srpen 2005
Vyšší brzdný výkon, mnohem delší životnost, nižší hmotnost
Keramické brzdy jsou vyrobeny z tzv. kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevňovanému keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Kompozitní materiály nacházejí v současné době největší uplatnění v leteckém průmyslu a v astronautice.
Životnost keramických brzd činí při běžném používání vozu až 300 000 km, což je asi čtyřikrát více, než kolik lze očekávat od konvenčních ocelových brzd. Úbytek tloušťky keramického brzdového kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm. Keramické brzdy jsou také naprosto odolné vůči korozi.
Audi A8 W12 může mít vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 356 mm. Vlastní keramické kotouče s vnitřní ventilací jsou uchyceny deseti flexibilními upevňovacími elementy k ocelovému náboji devatenáctipalcových kol.
U keramických kotoučů modelu Audi A8 jsou vpředu šestipístkové hliníkové třmeny Brembo, vzadu jsou plovoucí třmeny stejné značky kombinované s elektromechanickou parkovací brzdou. www.audi.cz
Automobilka Audi uvádí další „kosmickou“ technologii do sériové produkce: Zájemci o luxusní limuzínu Audi A8 ve standardní i prodloužené verzi „Long“ poháněnou zážehovým dvanáctiválcem W12 o objemu šest litrů a výkonu 331 kW/450 k si budou moci za příplatek objednat keramické brzdy. Audi A8 W12 se tak stává první limuzínou, do které je možné za příplatek objednat tento prvek výbavy.
K největším výhodám keramických brzd patří, vedle čtyřnásobné životnosti oproti konvenčním ocelovým kotoučům, především vyšší brzdný výkon a odolnost proti tzv. vadnutí brzd – snižování brzdného účinku při několikanásobném intenzivním zpomalení. Ke zvýšení komfortu i stability jízdy vozu s keramickými brzdami přispívá i jejich asi o 50 procent nižší hmotnost, takže tzv. neodpružená hmotnost je nižší.Keramické brzdy jsou vyrobeny z tzv. kompozitu – uhlíkovými vlákny zpevňovanému keramického materiálu, ve kterém má největší podíl karbid křemíku, jež vyniká vysokou odolností proti otěru. Kompozitní materiály nacházejí v současné době největší uplatnění v leteckém průmyslu a v astronautice.
Životnost keramických brzd činí při běžném používání vozu až 300 000 km, což je asi čtyřikrát více, než kolik lze očekávat od konvenčních ocelových brzd. Úbytek tloušťky keramického brzdového kotouče činí během celé jeho životnosti jen asi 0,5 mm. Keramické brzdy jsou také naprosto odolné vůči korozi.
Audi A8 W12 může mít vpředu keramické kotouče o průměru 380 mm, vzadu pak 356 mm. Vlastní keramické kotouče s vnitřní ventilací jsou uchyceny deseti flexibilními upevňovacími elementy k ocelovému náboji devatenáctipalcových kol.
U keramických kotoučů modelu Audi A8 jsou vpředu šestipístkové hliníkové třmeny Brembo, vzadu jsou plovoucí třmeny stejné značky kombinované s elektromechanickou parkovací brzdou. www.audi.cz