24 Srpen 2005

vw_1.jpgVolkswagen Jetta nové generace se již zanedlouho objeví v autosalonech tuzemských prodejců Volkswagen a importér právě zveřejnil jeho cenu: u modelu Jetta se zážehovým motorem 1.6/75 kW ve výbavě Trendline začíná na 537 000 Kč, a ve verzi se vznětovým motorem 1.9 TDI/77 kW na 605 600 Kč.

Už sériová výbava Trendline obsahuje mj. čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, antiblokovací systém kotoučových brzd ABS (včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu "dual rate"), poloautomatickou klimatizaci Climatic, autorádio RCD 300 s CD přehrávačem vpředu a 6 reproduktory, elektrické ovládání předních i zadních oken a zpětných zrcátek, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šestnáctipalcová kola nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Nová Jetta, vyráběná v mexickém závodu Volkswagen ve městě Puebla, je dlouhá 4,55 m, což je o 17,8 cm více než vybíhající model Bora, který právě Jetta nahradí. Také šířka 1,78 m je o 4,6 cm větší a výška vzrostla o 1,3 cm na 1,46 m. O zřetelných 6,5 cm se prodloužil také rozvor, a to na 2,58 m.
Větší vnější rozměry přinesly prostornější pětimístný interiér. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy na zadních sedadlech se zvětšila o celých 5 cm a prostor pro hlavy se zvětšil o 2,4 cm. Tradičně silnou stránkou vozů Volkswagen Jetta byl velký zavazadlový prostor a nastupující model svými 527 litry (+ 72 l oproti modelu Bora) vysoce překračuje běžné hodnoty své třídy. Opěradlo zadního sedadla je standardně dělené v poměru 1/3 ku 2/3, opěradla po překlopení vytvářejí prakticky rovnou ložnou plochu.

Pro novou Jettu je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely. Výkonová škála těchto agregátů sahá od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k. Kromě základního motoru, kterým je zážehová šestnáctistovka 1.6/75 kW jsou všechny ostatní agregáty vybaveny systémem přímého vstřikování paliva (benzinu nebo nafty) do válců. Zákazníci tedy budou moci volit přímovstřikové zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW (115 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 Turbo FSI/147 kW (200 k) nebo vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Posledně jmenovaný turbodiesel o výkonu 125 kW/170 k bude na trh uveden o něco později. http://www.volkswagen.cz