11 Únor 2010
50 - 70% zvýšení počtu ujeté vzdálenosti na spotřebované palivo!

Společnost Parker Hannifin Corporation bude vyrábět nové řady hydraulických hybridních systémů, které jsou navrženy tak, aby zcela nahradily tradiční pohon užitkových vozů a aby se vyznačovaly výrazným zvýšením efektivního využití paliva a snížením uhlíkových emisí. K tomuto kroku se společnost zavázala v rámci grantu, uděleného prostřednictvím amerického zákona o obnově a reinvesticích na základě amerického programu Energeticky čistých měst (Energy’s Clean Cities).

Jedná se o významný pokrok ve vývoji tohoto nového hydraulického hybridního systému, který je jednou z několika technologických platforem, na nichž v současné době společnost Parker pracuje. Komerční aplikace této technologie je důkazem jedinečných výhod tohoto systému oproti elektrickým hybridním systémům, mezi které patří výrazně efektivnější využití paliva. Toto zdokonalení existující technologie a vytvoření kompletních systémů současně řeší některé z nejpalčivějších a aktuálních technických problémů naší doby, jako je potřeba snížení spotřeby energií a snížení dopadu našeho působení na životní prostředí.
Testování systému v běžném provozu během posledního roku ukázalo, že hydraulický systém je schopen v režimu „stop-and-go“ zajistit dojezd o 50 - 70 % vyšší, než tradiční vozidla s dieselovým pohonem a automatickou převodovkou. Před testováním byla efektivnost využití paliva tohoto systému uznána Americkou agenturou pro ochranu životního prostředí (United States Environmental Protection Agency) a Národní laboratoří pro automobily a emise (National Vehicle and Fuel Emissions Laboratory) v Ann Arbor v Michiganu.
Tato série hydraulického hybridního systému je jedinečná tím, že motor není propojen se zadními koly vozidla. Toto odpojení motoru od poháněných kol zajišťuje několik výhod:
· schopnost obnovení a uložení energie z brždění, což má za následek snížení opotřebení brzd
· systém řízení motoru, který optimalizuje činnost motoru vozidla pokud jde o spotřebu paliva
· pohon vozidla s vypnutým motorem, což výrazně snižuje uhlíkové emise ve skladech a v cílových místech a zároveň přispívá ke snížení spotřeby paliva
Hydraulický hybridní systém společnosti Parker ukládá energii, která vznikla během brždění, v akumulátoru. Takto uložená energie je pak použita ke zrychlení vozidla při dalším rozjezdu. Jakmile je tato energie vyčerpána, motor se znovu nastartuje. Na rozdíl od elektrických hybridních systémů, které energii ukládají do baterií, hydraulická hybridní technologie umí obnovit a znovu použít až 70 procent energie použité k brzdění, která by jinak byla zmařena. Pro srovnání, tradiční elektrické systémy mohou obnovit pouze 20 až 25 procent brzdné energie.
Pokud jde o oblast hydraulické hybridní technologie, společnost Parker zde představuje špičku v pokroku v této oblasti. Velmi úzce spolupracuje se zákazníky jako Freightliner Customer Chassis Corporation a uvádí na trh nové systémy. Hydraulická hybridní technologie může být použita nejen pro užitkové vozy, ale také pro autobusy městské dopravy. Navíc je tato pokročilá technologie hydraulického hybridního systému, která se nazývá RunWise®, v současné době testována v běžném provozu v mnohem náročnějších oblastech jako jsou vozy pro svoz odpadu. Jde o technologii, která je velkým příslibem přispění ke snížení dopadu na životní prostředí a zvýšení efektivnosti využití paliva.
Tento systém je jedním z rostoucího sortimentu technologií, které společnost Parker vyvíjí, aby vyřešila problémy týkající se úspory energií. Dále se také věnuje vývoji systémů pro aplikace obnovitelné energie jako jsou větrná a solární energie a energie mořských vln a věnuje se zefektivňovaní využití tradičních energií.
Daimler Trucks North America LLC (DTNA) stál v čele při zavádění těchto nových aplikací a podpoří nákup 638 vozů s hybridním a alternativním pohonem. Společnost Parker je jediným dodavatelem hydraulických hybridních systémů pro automobily. Systémy budou zakoupeny dceřinou společností DTNA Freightliner Custom Chassis Corporation a budou použity pro užitkové modely vozů, které bude používat společnost United Parcel Service (UPS).

www.parker.cz