14 Březen 2007

15.jpgKde hledat nové příležitosti pro rozvoj obchodu, zvýšení tržeb a spokojenosti zákazníků? Co navíc nabízí RFID technologie oproti čárovým kódům? Jaký je aktuální stav a možnosti RFID? Jaké jsou dosavadní zkušenosti a výsledky projektů u nás a ve světě? RFID technologie, kdysi mystický fenomén, se pomalu stávají realitou průmyslu, logistiky a obchodu. Inventura během pár minut, 100 % dosledovatelnost, dokonalý přehled o zboží v prodejnách a skladech až na úroveň jednotlivých položek, eliminace out-of-stock položek, zvýšení automatizace, zefektivnění logistických procesů, snížení chybovosti a nákladů. Jedná se o reálná očekávání od RFID technologie či jen o další bublinu s přívlastkem IT?

Představit současné možnosti RFID pro rozvoj retailu a nalézt odpovědi na další otázky související s RFID si klade za cíl seminář RFID in Retail 2007.
Seminář se uskuteční ve čtvrtek 5. dubna 2007 v hotelu CORINTHIA PANORAMA v Praze. Program semináře naleznete na http://www.barco.cz.

Seminář RFID in Retail 2007 připravila společnost Barco, integrátor v oblasti RFID a čárových kódů. Cílem semináře je představit účastníkům současné příležitosti RFID pro rozvoj obchodu, zvýšení tržeb a spokojenosti zákazníků, přiblížit standardy EPC Global a prezentovat praktické příklady nasazení RFID technologií v retailu / FMCG.
Na semináři spolupracují společnosti Barco, Project Invest, GS1 Czech Republic a ALIEN Technology. Seminář podpořily společnosti Barco, Project Invest, ALIEN Technology a ARGOX. Mediálními partnery jsou časopisy IT systems, Logistika, Regal, Moderní Obchod a internetová média RFID portál, iHNed.cz Skladuj.cz a SystemOnLine.cz.

RFID je zkratka pro Radio Frequency Identification (radiofrekvenční identifikace). RFID je bezdotyková automatická identifikace využívající elektromagnetických vln k přenosu dat. Systémy automatické identifikace využívající značení zboží na bázi RFID jsou základním předpokladem k vyšší automatizaci logistických procesů, minimalizaci chyb a záměn, získávání informací o pohybu zboží a efektivní dosledovatelnosti zboží v rámci celého dodavatelského řetězce od výrobních a distribučních skladů až po prodejny.
Mezi základní RFID komponenty patří čip (tag), umístěný na plastové podložce, EPC kód (Electronic Product Code), jednoznačně identifikující daný tag, snímač, který prostřednictvím antény zprostředkovává komunikaci s tagy a softwarové vybavení (middleware), které filtruje a překládá data pro použití v informačním systému. Čtecí zařízení může mít podobu fixní RFID brány nebo mobilního datového terminálu. Úlohu standardizační organizace zajišťuje sdružení EPCglobal. Mezi členy EPCglobal dnes patří stovky renomovaných světových firem z řad obchodních firem, výrobců zboží i
technologických firem.