Dvanáctý ročník středoevropského kongresu logistiky a dopravy EASTLOG 2009, který se uskutečnil ve dnech 27. až 29. května 2009 v TOP Hotelu Praha, přivítal i tentokrát stovky logistických odborníků. Pokračoval v tradici centrálního místa setkání logistických odborníků z celé střední Evropy. EASTLOG 2009 opět nabídl atraktivní program, ze kterého si každý vybral aktuální téma dle svých potřeb. Kongres se skládal z celkem 8 programových částí, a to z Business Areny, Konference, Regionálních dnů, Logistics HR Workshopu, Firemních seminářů, Korporátních akcí, Logistického Business Mixeru a Návštěvy logistických center.
"Tato nepříznivá doba ukázala, že setkávání a sdílení zkušeností a informací, pro něž EASTLOG nabízí ideální platformu, je mnohem důležitější než kdykoliv předtím,“ zhodnotila letošní ročník nová tvář kongresu Darina Jadrná, Project Manager společnosti ATOZ EVENT.
Business Arena a její program
Business Arena letos přivítala 42 partnerů, kteří v tomto moderním otevřeném prostoru prezentovali návštěvníkům své výrobky a služby. V letošním roce byla jasně vidět snaha o aktivnější oslovení návštěvníků. Na stáncích „logistických ambasád“ Maďarska, Polska, Rumunska a Slovenska se návštěvníci mohli v rámci Regionálních dnů setkat se zástupci velvyslanectví, logistických asociací, ministerstev či médií a získat podrobnější informace o logistickém trhu v dané zemi. Dalším doprovodným programem Business Areny byly Firemní semináře, které ukázaly nejnovější informace k projektům a plánům některých společností prezentujících se v Business Areně. „Jsem rád za naše rozhodnutí účastnit se i letos kongresu EASTLOG. Rádi jsme odborné veřejnosti předvedli část novinek, které, obzvlášť v dnešní době, mají opravdový význam a smysl. Skutečná hodnota partnerství se zpravidla ukáže, až když není vše růžové. Věřím, že jsme jako zlatý partner předvedeným výkonem pomohli udržet špičkovou kvalitu akce,“ uvedl k letošnímu ročníku kongresu EASTLOG Viktor Sochůrek, obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Material Handling CZ, která se opět stala zlatým partnerem kongresu EASTLOG.
Konference reagující na aktuální situaci
Dvoudenní program konferencí se nesl ve znamení aktuální hospodářské situace a příležitostí pro logistický obor, ovšem jako tradičně se věnoval také případovým studiím a diskusím na různá témata. Odbornou záštitu nad programem tentokrát převzala pracovní skupina Klubu logistických manažerů, složená ze 7 významných logistických odborníků na českém trhu (Miroslava Jechoux z ND Logistics CZ, Marta Nováková z U&Sluno, Jan Hyťha z Nagel Česka, Lucie Kučerová z Datart, Radka Procházková z Dr. Oetker, Peter Foltinský z Nordisk Transport Rail a Petr Václavek, logistický konzultant). Konference EASTLOG přinesla celkově 13 prezentací, panelových diskusí a případových studií a přivítala na 30 významných mluvčích domácího a zahraničního trhu. Mezi tématy konferencí zazněly např. Analýza současné hospodářské situace, Úkol českého předsednictví EU ve vztahu k dopravě, případová studie Jak se vypořádat se současnou situací v dopravě, Logistika internetových obchodů, Management firem v období krize a mnoho dalších.
Logistics HR workshop
Že je se změnou trhu práce o čem mluvit, o tom se mohli účastníci HR workshopu přesvědčit během tří prezentací a zejména následné diskuze v rámci užších pracovních skupin. Tématy se prolínala potřeba interní komunikace. Prezentace přinesly zajímavé případové studie: na téma Správní lidé na správných místech hovořil Pavel Holomek, generální ředitel, Wincanton ČR a o tématu Udržení klíčových zaměstnanců přednášel Aleš Ptáček, HR manažer, NYK Logistics ČR.
Logistický Business Mixer, návštěva logistických center
Logistický Business Mixer uzavíral první den kongresu a přivítaly ho prostory Mercedes Fora Praha. Tato VIP společenská akce je již tradičně ekvivalentem pro networking s logistickými profesionály z celé střední Evropy. Návštěva logistických center jako každý rok zakončila třídenní program kongresu. Nabídla prohlídku sedmi provozů, např. výrobní závod JTEKT Automotive Czech v Plzni, výrobní závod Knauf Insulation v Krupce, distribuční centrum pro střední a východní Evropu společnosti JVC Czech nebo výrobní automobilový závod TPCA Czech v Kolíně.
www.eastlog.biz