Společnost Alstom zavedla Pit Stop přístup k údržbě vozového parku ve středisku pro údržbu vlaků Virgin West Coast Traincare Centre ve Wembley na severu Londýna. Alstom vyrobil 52 souprav devítivozových naklápěcích vlaků Pendolino a dodal 47 vlakových souprav pro každodenní přepravu osob na linku West Coast Main Line, které urazí průměrně 42 tisíc mil (67 tisíc kilometrů) každý den.
Zaručit maximální úroveň dostupnosti a spolehlivosti tak intenzivně využívaného vozového parku je skutečnou výzvou, která přivedla společnost Alstom na myšlenku zavést Pit Stop přístup k údržbě svých vlaků. Ten je známý ze závodů F1. Díky tomuto přístupu se mohou týmy servisních techniků připravit na jakékoliv opravy, které je nutné provést ještě tentýž večer a dopravit na přesné místo na speciálně naplánovaných Pit Stop trasách odpovídající personál, součástky i vybavení ještě dříve, než vlak dorazí. To znamená, že každá vlaková souprava, jakmile v noci zakončí svou denní službu cestujícím, projde rutinní kontrolou a údržbou, která je realizována nejefektivnějším a nejbezpečnějším způsobem jen několik hodin předtím, než se vlak vrátí opět do provozu.
Společnost Alstom využívá svou vlastní palubní telemetrii Traintracer, která během dne analyzuje chybová hlášení z řídicích systémů vlaku a odesílá je prostřednictvím bezdrátového připojení týmům údržby, které mohou okamžitě přijmout příslušná opatření. Tyto týmy také komunikují přímo se strojvedoucím vlaku a radí mu, jaké kroky by měl podniknout ještě během provozu vlaku.
Společnost Alstom počítá, že Pit Stop přístup přinese až 30% úsporu celkového času potřebného pro jednotlivé úkony údržby. Takto ušetřený čas může být věnován zvýšení spolehlivosti a dostupnosti, které jsou od vlaků Virgin vyžadovány. Společnost Alstom nyní zavede svou Pit Stop údržbu do dalších 4 středisek pro údržbu vlaků West Coast Traincare Centres v Liverpoolu, Glasgow, Wolverhamptonu a Manchesteru.
Co je to Traintracer
Traintracer je modul, který je přidán do řídícího systému vlaku a generuje prakticky nepřetržitý proud dat zachycujících změny hlavních komponent a pomocí bezdrátového připojení tato data odesílá na pozemní server. Díky informacím dostupným v reálném čase nebo na žádost mohou operátoři předvídat pohyb vlaku a inženýři mohou na dálku analyzovat a pochopit, co se ve vlaku odehrává a zavčasu se připravit na případné problémy nebo řešení závad. Zvýšená podpora preventivní údržby a předvídání její vhodnosti výrazně zvyšuje efektivní dostupnost souprav. Společnost Alstom od roku 2006 zavedla Traintracer na trase West Coast Main Line u 52 vlaků Pendolino. Tato služba, která je plně integrována do každodenních činností společnosti Virgin coby operátora a společnosti Alstom coby servisu, je hlavním pilířem programu pro zvýšení provozu na linkách.
http://www.alstom.cz