23 Říjen 2006
Prototyp autobusu Solaris Urbino 18 EEV je osazen motorem, který splňuje nejpřísnější emisní standardy, jež v současnosti nejsou vyžadovány. To je umožněno použitím motoru DAF PR, který splňuje standardy Euro 5 a je navíc vybaven částicovým filtrem. První autobus s hybridním pohonem, Urbino 18, je vyroben na nosné konstrukci z nerezové oceli, která je využita u všech nízkopodlažních městských autobusů Urbino.
Primární je dieslový motor Cummins ISLe4 o výkonu 254 kW, obsahu 8,9 litrů a maximálním točivém momentu 1 500 Nm při 1 200 otáčkách za minutu, který splňuje standard Euro 4. Druhým řídicím prvkem a jeho hlavním komponentem je systém EP DRIVE, vyrobený společností Allison. Dieslový motor a systém Allison, jako společná forma hybridního řízení rozeznává vlastnosti paralelního a sériového zapojení.Hybridní řízení je umístěno v přední části autobusu, přímo za podběhem kola. Tak je možné získat 39–53 + 1 míst k sezení. Solaris Urbino s hybridním pohonem může celkem pojmout až 161 cestujících. Hybridní řízení je zhotovené ze střešních baterií a invertoru (převodníku).
www.solarisbus.de