12 Únor 2008

Společnost Goodyear představila nová technologická řešení, díky kterým nová generace nákladních pneumatik Goodyear přináší značné výhody nejen svým uživatelům, ale i životnímu prostředí. Tato technologická řešení jsou zahrnuta pod pojmem Max technologie a umožňují snížení spotřeby pohonných hmot, kratší brzdnou dráhu na mokré vozovce, větší nosnost a další životnost pneumatik. Vlastnosti nové generace nákladních pneumatik Goodyear pro dálkovou a regionální dopravu dokázaly nezávislé testy, při nichž tyto pneumatiky předčily nejen své předchůdce, ale i své konkurenty.

Technologie Max zahrnuje nové běhounové směsi s vysokým obsahem siliky, inovativní dezény, novou konstrukci kostry a nové rozměry. Díky tomu poskytují nové regionální pneumatiky Regional RHS II RHD II a pneumatiky pro dálkovou dopravu Marathon LHS a LHD II výkon, který v tomto odvětví vytváří nové standardy.

Tyto nové pneumatiky společně pokrývají 86% celkového trhu nákladních pneumatik. Jejich nízký valivý odpor se odráží v nižší spotřebě pohonných hmot a v kombinaci s delším kilometrovým výkonem zmenšuje dopravci náklady na ujetý kilometr. Delší životnost a snížení spotřeby pohonných hmot mají samozřejmě pozitivní vliv také na životní prostředí. Díky technologii Max jsou tyto pneumatiky schopné uvést větší náklad, často s nižším tlakem huštění. To může znamenat jednak lepší hospodaření s palivem, a také až o 800 kg těžší náklad, menší poškození vozovky, vyšší bezpečnost a větší pohodlí.

Pod souhrnným pojmem technologie Max se skrývají tři jednotlivé technologie – FuelMax, KMax a AirMax. Všechny tři technologie, využívané novou generací nákladních pneumatik Goodyear, jsou velkým přínosem jak pro dopravce, tak i pro životní prostředí.

Technologie FuelMax je určena pro nákladní pneumatiky pro dálkovou dopravu a spočívá v generaci inovativních běhounových směsí s vysokým obsahem siliky v kombinaci se speciálně navrženým tvarem dezénu. To napomáhá ještě více snížit valivý odpor, což vylepšuje spotřebu pohonných hmot a snižuje emise. Zároveň je zvýšen kilometrový výkon a brzdné vlastnosti na mokré vozovce. Technologie KMax je využívána u nákladních pneumatik určených pro regionální provoz a je tvořena specifickou kombinací jednotlivých vlastností pneumatik, jako jsou konstrukce pneumatiky, tvar dezénu a výztužných materiálů. Díky tomu je dosaženo zvýšení kilometrového výkonu pneumatiky a omezení spotřeby paliva, čímž se snižují náklady náklady na kilometr. Koncept AirMax zvyšuje objem vzduchu uvnitř pneumatiky, aniž by se zvětšil její průměr. To přináší široké spektrum výhod, jako např. zvýšení nosnosti, nižší operační náklady a menší poškození vozovky.

Goodyear je jedním z největším světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa. Sortiment pneumatik Goodyear pro nákladní vozidla, autobusy a autokary zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve více než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Mercedes a Iveco. Goodyear také dodává pneumatiky všem významným výrobcům návěsů a přívěsů.

Díky své servisní síti TruckForce, 24hodinové silniční asistenční službě Goodyear ServiceLine24h a elektronickému systému řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolutions poskytuje společnost Goodyear největší rozsah specializovaných služeb ve svém oboru.

Zpracoval podle tiskové zprávy Ing. Václav Matys, Zlín