22 Prosinec 2005
Nové Doblò Cargo, novinka společnosti Fiat, byla v České republice představena v listopadu na tiskové konferenci. Nové Doblò Cargo je pokračovatelem úspěšného modelu Doblò, kterého se prodalo v celé Evropě přes 460 tisíc vozů, z toho více než 310 tisíc v užitkové verzi. I u nás je Doblò Cargo velmi populární hlavně ve verzi Combi, která nabízí jízdní komfort pro 5 pasažérů a dostatečný prostor pro náklad.
Světová premiéra nového Doblò Cargo proběhla na autosalónu v Amsterodamu. Nové Doblò Cargo se představilo ve stylu "přišel, viděl, zvítězil". Každoroční tradicí tohoto autosalónu je udílení vysoce prestižního titulu Van of the Year (užitkový automobil roku) a právě na rok 2006 se nové Doblò Cargo stalo jeho držitelem. Od roku 2002 prochází celá nabídka užitkových vozů Fiat výraznou obnovou a ziskání titulu Van of the Year jen potvrzuje správnost a úspěšnost tohoto směru.Nové Doblò Cargo nabízí širokou škálu motorizací, ze které si vybere každý. K dispozici je benzínový motor 1.4 Fire o výkonu 77 koní, dále nejmodernější zástupce druhé generace vznětových agregátů s přímým vstřikováním typu Common Rail 1.3 Multijet 16v o výkonu 75 koní. Dalším dieselovým motorem v nabídce je 1.9 Multijet o výkonu 105 koní. Všechny motory samozřejmě splňují normu Euro 4.
Nabídku motorů Nového Doblò Cargo uzavírá progresivní pohonná jednotka 1.6 16v CNG. Jedná se o agregát se dvěma nezávislými palivovými okruhy, z nichž jeden spaluje benzín a druhý metan (zemní plyn, CNG).
Při startování se aktivuje benzínový okruh a po rozběhu se pohon automaticky přepne na spalování metanu. V případě, že je metanová nádrž prázdná, proběhne automatické přepnutí zpět na benzínový motor. Oproti pohonu LPG má CNG několik zásadních výhod. Palivové nádrže nejsou umístěny v zavazadlovém prostoru, ale jsou zabudované pod podlahou, takže není omezen úložný prostor. CNG je mnohem bezpečnější, a proto se na něj nevztahují některá dopravní omezení jako na LPG. Další velkou výhodou pohonu CNG jsou velmi malé náklady na provoz, okolo 1,50 Kč za kilometr (spotřeba 6,3 kg plynu na 100 kilometrů, přibližně 20 Kč/kg plynu).
Nové Doblò Cargo je velmi variabilní. Nabízí se totiž ve dvou verzích; ve verzi Combi, ve které se pohodlně usadí 5 pasažérů a odvezete přes 300 kg nákladu. Druhou verzí je klasický Van se dvěma místy vpředu a velkým úložným prostorem, který je možné dále zvětšit. Nové Doblò Cargo Van lze dovybavit zvýšenou střechou, čímž se zvětší využitelný úložný prostor. Opravdovou novinkou oproti předchozí generaci je verze Maxi s prodlouženým rozvorem, díky kterému se nové Doblò Cargo stává nejprostornějším užitkovým vozem ve své třídě a nabízí až 4 m3 úložného prostoru.
www.fiat.cz