18 Duben 2007
Škoda za 229 000 Kč
Z nabídky výbavy Classic tak mizí tříválcové motory 1,2 HTP (40 kW) a 1,2 12V HTP (47 kW) aby se za ceny o 50 tisíc nižší objevily jako modely s přívlastkem Tour.
Základní Fabia Sedan Tour 1,2 HTP (40 kW) v současné době představuje nejlevnější automobil značky Škoda na českém trhu. Jeho cena činí 229.900,-Kč, což je částka jen o málo vyšší než u nepopulárního Juniora. Na rozdíl od něj nebude Fabia Sedan Tour výbavově ani stylisticky degradovaným modelem řady Fabia, ale naopak k základní výbavě Classic (airbag řidiče, ABS, MSR, brzdový asistent, ocelová kola s pneumatikami 165/70 R 14, posilovač řízení, příprava pro rádio, tónovaná skla, zadní dělené sedadlo) výrobce přidává navíc boční ochranné lišty a v případě výkonnějšího provedení 1,2 12V HTP (47 kW) za 239.900,-Kč dokonce i centrální zamykání a elektrické ovládání oken vpředu.
Fabia Sedan má vnější rozměry 4 232×1 646×1 449 mm, rozvor 2 462 mm a zavazadlový prostor o objemu 438 l, rozšiřitelný až na 789 l sklopením sedadel. S nejslabšími motory dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 18,8 s resp. 16,3 s, nejvyšší dosažitelná rychlost činí 151 km/h resp. 160 km/h a podle výrobce dokáže jezdit s kombinovanou spotřebou 6,0 l/100 km resp. 6,1 l/100 km.
Fabia Sedan Tour nahrazuje dvě dosavadní základní provedení malého sedanu. Základní model Tour s motorem o výkonu 40 kW bude stát jen 229 900 Kč, což jen lehce přesahuje cenu dočista vyholeného modelu Junior. Za tuto sumu ovšem nezískáte model bez krytu přihrádky spolujezdce, ale aspoň rozumně vybavený vůz s jedním airbagem, ABS, brzdovým asistentem, posilovačem řízení, tónovaným skly a zadními dělenými sedadly. U silnější verze za 239 900 Kč navíc dostanete i centrální zamykání a elektrické ovládání oken.
Příplatková výbava sice bude k dispozici, ale nebude tak bohatá, jako u klasického modelu sedan. Proti modelu Fabia Sedan Classic tak při nákupu Tour ušetříte přes 50 000 Kč, což je u vozu s cenou lehce přes 200 tisíc Kč sleva velmi významná. Otázkou ovšem je, zda to poněkud nepopulárnímu sedanu pomůže k významně lepším prodejům. Nicméně minimálně u Dacie mají ode dneška o čem přemýšlet...Z nabídky výbavy Classic tak mizí tříválcové motory 1,2 HTP (40 kW) a 1,2 12V HTP (47 kW) aby se za ceny o 50 tisíc nižší objevily jako modely s přívlastkem Tour.
Základní Fabia Sedan Tour 1,2 HTP (40 kW) v současné době představuje nejlevnější automobil značky Škoda na českém trhu. Jeho cena činí 229.900,-Kč, což je částka jen o málo vyšší než u nepopulárního Juniora. Na rozdíl od něj nebude Fabia Sedan Tour výbavově ani stylisticky degradovaným modelem řady Fabia, ale naopak k základní výbavě Classic (airbag řidiče, ABS, MSR, brzdový asistent, ocelová kola s pneumatikami 165/70 R 14, posilovač řízení, příprava pro rádio, tónovaná skla, zadní dělené sedadlo) výrobce přidává navíc boční ochranné lišty a v případě výkonnějšího provedení 1,2 12V HTP (47 kW) za 239.900,-Kč dokonce i centrální zamykání a elektrické ovládání oken vpředu.
Fabia Sedan má vnější rozměry 4 232×1 646×1 449 mm, rozvor 2 462 mm a zavazadlový prostor o objemu 438 l, rozšiřitelný až na 789 l sklopením sedadel. S nejslabšími motory dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 18,8 s resp. 16,3 s, nejvyšší dosažitelná rychlost činí 151 km/h resp. 160 km/h a podle výrobce dokáže jezdit s kombinovanou spotřebou 6,0 l/100 km resp. 6,1 l/100 km.