24 Květen 2005

toyota1.jpgSvětová výstava EXPO 2005 Aiči v Japonsku byla zahájena 25. března. Počet návštěvníků se rovnoměrně zvyšoval a 14. května jejich celkový počet dosáhl 4 miliónů. Podle údajů, které 19. května zveřejnila Japonská asociace, překročil celkový počet prodaných vstupenek (ke 30. dubnu) 10 miliónů a činil 10,3 miliónů.

Netypické chladné období během prvních dvou týdnů zapříčinilo nízkou návštěvnost, ale od té doby, co se oteplilo, počet návštěvníků podstatně vzrostl. Většina návštěvníků, téměř 60 procent, přichází na výstavu před 11. hodinou, tedy v časných denních hodinách. Návštěvnost během jednotlivých dní v týdnu kolísá. Organizátoři doufají, že se návštěvnost výstavy během jednotlivých dnů rovnoměrně rozprostře. 
Dle průzkumu mezi japonskými návštěvníky, který v polovině dubna provedla asociace pořádající výstavu Expo, okolo 72 procent návštěvníků popisuje své zážitky z výstavy Expo jako "dobré." Průzkum také prokázal, že přibližně 30 procent návštěvníků se na výstavu opakovaně vrátilo.
Oblíbené jsou pavilony jako např. Toyota, který je populární díky svým robotům, kteří umí hrát na hudební nástroje nebo Globální dům (Global House), kde je vystaven zmrzlý mamut a největší obrazovka na světě o rozměru 2005 palců. Mezi návštěvníky jsou také velmi oblíbené tzv. Národní dny. Návštěvníci si mohou prohlédnout výstavu EXPO 2005 i v nočních hodinách, a to z 88 metrů vysokého ruského kola Ferris nebo z gondol, které jsou uvnitř areálu. Noční vstupné umožňuje návštěvníkům projít si výstavu EXPO v době od 17. do 22 hodiny, a to za poloviční cenu oproti běžné
vstupence. www.expo2005.or.jp