SKF využila jeden z nejvýznamnějších mezinárodních zemědělských veletrhů k prezentaci své technologické inovace: elektronické parkovací brzdy SKF pro traktory a další zemědělská vozidla. Společnost New Holland Agriculture na veletrhu SIMA vystavila nový traktor T7000 Auto Command vybavený elektronickou parkovací brzdou SKF. Jedná se o hybridní řešení založené na kombinaci mechanické nouzové brzdy a inteligentního elektromechanického aktuátoru SKF patentovaného na použití v parkovací brzdě převodovky.
Elektronická parkovací brzda SKF neslouží jen k parkování. Systém byl navržen tak, aby zajistil vysokou spolehlivost a pomáhal řidičům v nejrůznějších provozních situacích. K tomuto účelu slouží inteligentní funkce, jako jsou Automatic Apply, Hill Holder nebo Drive Away. Funkce Automatic Apply (automatické brzdění) se automaticky aktivuje v okamžiku, kdy je klíč v poloze vypnuto a řidič opustí sedadlo. Všechny uvedené funkce šetří řidiči značnou fyzickou námahu spojenou se zatažením mechanické brzdy. Přispívají tak výrazně k jeho pohodlí, a to i v kopcovitém terénu.
Jednoduchá instalace elektronické parkovací brzdy SKF dává konstruktérům naprostou volnost při výběru jejího umístění. Velmi snadná je také montáž na výrobní lince výrobců OEM. “SKF nabízí přidanou hodnotu ve formě inteligentních funkcí, jež jsou charakteristické pro většinu vyspělých mechatronických systémů,” uvádí manažer obchodní jednotky Drive-By-Wire Gianluca Oberto z SKF Industrie SpA. “U vozidel, která jsou zároveň pracovními nástroji, - a přesně to je případ traktoru společnosti New Holland - tyto funkce přímo ovlivňují produktivitu a nepřímo provozní náklady.”
Elektronická parkovací brzda SKF je navíc šetrná k životnímu prostředí: snižuje spotřebu energie. Švédská skupina tak opět dostála pověsti firmy, která při vývoji svých výrobků myslí na minimalizaci jejich ekologického dopadu. Mechatronické řešení je zárukou minimální vzdálenosti mezi brzdovými kotouči, jež zabraňuje ztrátám třením a předčasnému opotřebení brzd. Inovace ve svém důsledku umožňuje rekuperaci energie a sníženou spotřebu paliva.
Elektronickou parkovací brzdu SKF tvoří převodový motor uložený v utěsněném tělese, do něhož je integrovaná řídicí jednotka. Připojený lanovod je napínán a uvolňován pomocí elektromechanického aktuátoru.
Elektronickou parkovací brzdu SKF vyvinula SKF Italy, kde novinku od září 2008 vyrábí první výrobní linka.
SKF je průkopníkem na poli mechatronických řešení již od 70. let minulého století. Podílela se na několika projektech pro letecký průmysl a v 80. letech pro společnost Airbus vyrobila prvním elektroimpulsní systém ovládání přípustí. V nedávné době se SKF ujala řady významných projektů v automobilovém segmentu a mimo jiné vyvinula systémy drive-by-wire pro koncepční vozy Filo a Novanta.