30 Září 2010

Koncern Continental je výborně připraven pro budoucnost elektrovozidel. V německém závodě Gifhorn se od začátku května 2010 vyrábějí konstrukční vzorky elektromotorů, připravených pro sériovou výrobu.

Pod vedením vývojového centra z Berlína začala na nově vyvinuté výrobní lince výroba C vzorků. A další milník již byl položen: Od roku 2011 by se v Gifhornu mělo vyrábět první kompletní elektrické hnací ústrojí pro sériové vozidlo jednoho evropského výrobce automobilů. „Do našeho závodu v Dolním Sasku Gifhorn jsme k tomuto účelu investovali dvanáct milionů eur. Roční výrobní kapacita bude nejprve nastavena na 60 000 elektromotorů“, řekl José Avila, šéf divize Powertrain a člen představenstva Continental AG. Tak uvede Continental do sériové výroby vedle baterie a výkonové elektroniky také třetí klíčovou komponentu pro elektromobilitu – motor. Elektromobilita je nadějná technologie do budoucnosti, zdůraznil Avila. „Chceme, aby se technologie pro elektrovozidla dostala co nejdříve na silnice“.
Nový elektromotor z Gifhornu by měl mít špičkový výkon 60, respektive 75 kilowattů s vysokým kroutícím momentem a vážit již zhruba pouhých 65 kilogramů. Tak bude podstatně lehčí, než běžný spalovací motor, který váží podle výrobce a druhu konstrukce pouhých 80 až 150 kilogramů bez převodovky.
To, že je závod o pohon budoucnosti v plném tempu, potvrdil také předseda představenstva Dr. Elmar Degenhart. Vyzval proto politiky, aby pro příští desetiletí vytvořili spolehlivé rámcové podmínky. „Jenom tak budeme moci v průmyslu a to obzvláště v Německu mobilizovat dostatečné síly a naplno se rozjet“, řekl Degenhart.
Vykročení z vývojových laboratoří směrem k sériové výrobě máme již úspěšně za sebou. Tak je od roku 2008 Continental prvním světovým dodavatelem, který vyrábí baterie typu Li-lon pro sériová vozidla – pro Mercedes S 400 Hybrid. Základním kamenem Continetalu pro elektrickou mobilní budoucnost je Berlín se svým celosvětovým vývojem technologie elektrického a hybridního pohonu. Okolo 280 vysoce kvalifikovaných odborníků zde vytváří základy pro dodržený nového směru individuální mobility.