24 Červenec 2006
O 30 až 50 procent nižší provozní náklady v porovnání s modely poháněnými vznětovými, resp. zážehovými motory, o 20 procent nižší emise CO2 (v porovnání se vznětovou verzí), který je hlavní příčinou tzv. skleníkového efektu, užitné parametry shodné s "původními" modely s konvenčními motory - to jsou hlavní přednosti modelů Opel Combo CNG, jejichž
Combo CNG se nyní zařazuje do standardní nabídky tuzemských prodejců automobilů Opel, jeho cena začíná na částce 534 786 Kč s DPH. Podnikatele potěší, že Combo CNG je k dispozici i ve verzi N1, která umožňuje odpočet DPH. Combo CNG se v nejbližších dnech představí na brněnském výstavišti na autosalonu AUTOTEC, kde bude součástí expozice plynárenské společnosti RWE Transgas.
Opel Combo 1.6 CNG je poháněný speciálně upraveným motorem, který z objemu 1,6 l dává výkon 69 kW/94 k, jeho točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 133 Nm při otáčkách 4200 ot/min. Tyto parametry stačí k dosažení rychlosti 165 km/h, z 0 na 100 km/h Combo 1.6 CNG zrychlí za 15,0 s, což jsou prakticky shodné výkony s modelem poháněným zážehovým motorem Průměrná spotřeba při provozu na zemní plyn činí asi 4,9 kg/100 km. V zásobnících Opelu Combo CNG je uloženo asi 19 kg (resp. 110 l) zemního plynu - to vozu propůjčuje spolu s rezervní nádrží na 14 l benzinu akční rádius asi 540 km.
Přepínání mezi provozem na plyn a benzin může řidič ovládat tlačítkem na palubní desce, z režimu "plyn" na "benzin" přejde motor automaticky také v případě vyčerpání zásoby stlačeného plynu.
Combo CNG těží z výhod inovativního systému monovalentplus, který speciálně upravenému motoru garantuje maximálně efektivní spalování zemního plynu i benzinu - čtyřválcový agregát má dvě řady vstřikovačů se čtyřmi separátními vstřikovacími tryskami pro zemní plyn a čtyřmi pro benzin. Předností tohoto řešení je, že v každém režimu a při spalování kteréhokoli paliva pracuje motor maximálně efektivně a má i nejčistší spaliny.
www.opelmagazin.cz