20 Leden 2006
VW Sachsen v Německu je první automobilkou využívající CMT proces při sériové výrobě podvozků pro Bentley Continental a VW Phaëton. Díky použití této metody při svařování sloupků tvaru C ze tří dílů nestejné tloušťky, je třeba do procesu dodávat o 20 až 30 % méně tepla. Další výhodou CMT procesu je jeho bezrozstřikovost. Obě přednosti pak následně vedou ke snížení požadavků na upínání a logistiku a k odstranění nutnosti používat dokončovací technologie.
C–sloupek je velmi důležitou částí konstrukce, skládající se ze tří částí odlišné tloušťky. První díl je silný 1 mm, druhý 0,8 mm a třetí pak 1,7 mm. Kvalita jejich spojení je však velmi důležitá, a to ze dvou důvodů. Stabilita i vzhled musí být perfektní.
V tomto případě právě mohou být využity přednosti CMT svařování. Proces vyžaduje o 20 až 30 % méně tepla, a také spotřeba přídavného kovu je téměř poloviční. Výsledkem dosažených omezení je i celkové zkrácení času nutného pro výrobu C–sloupku.
CMT proces je bezrozstřikový, což je jeho další velkou výhodou. Je tak na minimum zkrácen i čas potřebný k odstraňování navařených kapek z konstrukcí luxusních vozů. Použití CMT metody navíc znamená dosažení vyšší přesnosti a rychlosti svařování.
www.fronius.cz