22 Listopad 2006

C2006_032.jpgChrysler 300C SRT8 Touring nabídne mimořádné svezení a dynamiku. Z klidu na 100 km/h zrychlí za přibližně pět sekund, zatímco nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 270 km/h. „Ve voze Chrysler 300C SRT8 Touring nabízíme mimořádně výkonné kombi,“ říká Thomas Hausch, Výkonný ředitel prodeje a marketingu. „Se špičkovou ovladatelností, brzdami stanovujícími nová měřítka, funkčními doplňky exteriéru, závody inspirovaným interiérem, praktickým uspořádáním vnitřního prostoru a výkonem 425 k (317 kW) jsme si jisti, že všem automobilovým nadšencům v Evropě a dalších trzích nabízíme skutečně mimořádný vůz. Rodina vozů Chrysler 300C tak dostala nový model s obdivuhodnou kombinací vlastností a nejmodernější technikou.“

Pohonné ústrojí
S výkonem 317 kW (425 k) je atmosféricky plněný osmiválec 6,1 l HEMI® motorem s největším specifickým výkonem v nabídce značky Chrysler. Točivý moment má hodnotu 569 N.m při 4800 min-1. Sportovní divize SRT se rozhodla použít v modelu Chrysler 300C SRT8 Touring právě tradiční motor HEMI® kvůli jeho ověřené spolehlivosti a mimořádné kombinaci výkonu a vysoké účinnosti dané typickým hemisférickým tvarem spalovacího prostoru.

Zvětšení výkonu motoru Chrysleru 300C SRT8 Touring bylo dosaženo především zvětšením jeho objemu, ale také zvětšením kompresního poměru, přepracováním sání a výfuku s cílem zlepšení plnění a vyplachování motoru, stejně tak jako zvýšením otáček. Výkonný motor má kromě toho vyztužený blok, kovanou ocelovou klikovou hřídel či vysokopevnostní ojnice s čepy chlazenými rozstříkávaným olejem.

Motor 6,1 l HEMI® je v modelu Chrysler 300C SRT8 Touring spojen s pětistupňovou samočinnou převodovkou AutoStick® s možností sekvenční manuální volby rychlostních stupňů. Zesílen byl také diferenciál zadní nápravy a poloosy.

Jízdní vlastnosti
Podvozek vozu Chrysler 300C SRT8 Touring je naladěn pro mimořádné jízdní vlastnosti, které lidé od tak rychlého automobilu očekávají. Naladění podvozku je velmi komplexní záležitostí. Z mnoha provedených změn stojí za připomenutí speciálně nastavené tlumiče Bilstein, pružiny se specifickým předpětím, robustnější uložení všech čepů náprav či stabilizátory s větším průměrem. Snížena byla též světlá výška o 13 mm ve srovnání s ostatními modely. Speciálním sportovním laděním prošel i stabilizační systém ESP.

Chrysler 300C SRT8 Touring je se silnicí spojen pomocí 20palcových kol. Bezpečné zastavení z jakékoliv rychlosti má na starosti výkonná brzdová soustava, jejíž čtyřpístkové třmeny byly vyvinuty proslulou společností Brembo. Přední ventilované kotouče mají rozměry 360x32 mm a zadní 350x28 mm.

Design
Zvýšeným dynamickým schopnostem vozu odpovídá i upravený vzhled, který na jednu stranu zdůrazňuje prémiový charakter vozu a na druhou stranu nechává vyniknout jeho přirozené síle.

Přepracována byla příď, boční prahy i záď vozu. Provedené změny jsou nejen přitažlivé a zřejmé na pohled, ale mají také význam z hlediska aerodynamiky. Byl například zvýšen přítlak na zadní nápravě o 39% procent bez zvětšení koeficientu odporu vzduchu.
www.chrysler.cz