05 Září 2005

mnichov_1.jpg České exportní dny v Mnichově - prezentace významných českých výrobců se koná ve dnech  9. - 11.9.2005 na  mnichovském letišti Franz Joseph Strauss v München Airport Centre.  V září se v Mnichově (SRN) konají České exportní dny. Tato prestižní prezentace českých firem a českého státu je organizována v úzké součinnosti s exportní agenturou CzechTrade. Zahajovat ji bude Zdeněk Kočárek, ředitel odboru exportních služeb CzechTrade, oficiální záštitu nad událostí převzal Karel Borůvka, generální konzul v SRN. Akce se účastní řada předních výrobců, kteří se rozhodli vstoupit na trh SRN (mj. Sapeli, Tescoma, Woodface, Brave, Interiér Říčany, Antares).

Organizátorem prezentace je společnost ICC – České exportní centrum, kterou uvedené společnosti pověřily realizací svých exportů na náročném trhu v SRN. „Realizujeme export za české firmy. Ty se na nás obracejí se zadáním, abychom pro ně našli způsob, jak na německý trh vstoupit právě s jejich výrobky,“ uvádí Tomáš Miklas, ředitel Českého exportního centra a dodává: „Vždy musíme zajistit vhodnou přidanou hodnotu, která umožní produktu na náročném německém trhu uspět.“ Touto přidanou hodnotou je například cenová výhoda oproti konkurenci díky společné logistice zboží jednotlivých firem nebo dodávka výrobků s montáží zdarma či jiné výhody pro odběratele. „Exportní dny budeme organizovat pravidelně, a to nejen pro stávající partnery ICC, ale i pro všechny další zájemce, kteří nás pověří realizací svých exportů,“ doplňuje Tomáš Miklas s tím, že cílem je, aby se z Českých exportních dnů v Mnichově stala tradice.

Společnost ICC - České exportní centrum sídlí na mnichovském letišti. A právě tam se České exportní dny konají. Jedná se o prestižní prostředí přístupné široké veřejnosti. Navíc termín byl přizpůsoben velkoryse pojatému festivalu Weinfest, který na letišti probíhá. Pozvánku na něj obdrží 190.000 německých domácností.

Agentura CzechTrade a ICC – České exportní centrum naplňují prostřednictvím Českých exportních dnů projekt sdružené prezentace českých výrobců na německém trhu. „Víme, že společné působení, synergie vede k dosažení největší efektivity. Naše cesta je cestou maximálních výsledků dosahovaných prostřednictvím co nejlépe vynaložených prostředků. Ušetřené peníze mohou exportéři vložit do další modernizace svých závodů a zaměstnanecké politiky,“ vysvětluje Roman Skočdopole, jednatel pražské centrály společnosti ICC a koordinátor exportních aliancí ICC. Ze stejného důvodu se také všechny uvedené společnosti sdružují do oborových exportních aliancí, které pro ně v rámci agentury CzechTrade společnost ICC vytváří. Vzniká tak skupina aliancí Vše pro krásný domov, Food (Potraviny) a Non-Food.

Více informací o veletrhu České exportní dny, a také společných aktivitách CzechTrade a ICC -
Českého exportního centra naleznete na internetových stranách http://icc.czechtrade.cz.