21 Říjen 2010

Zvýšenou poptávku po cihelném materiálu zaznamenává i navzdory krizi česká společnost HELUZ, cihlářský průmysl v.o.s. Export na Slovensko v roce 2010 tvoří již téměř 20 % obratu společnosti, tedy 5% nárůst oproti roku 2009. Důvodem zvýšené poptávky je především kvalita, cenová konkurenceschopnost a nabídka novinek.

HELUZ cihlářský průmysl v.o.s. působí na slovenském trhu již pátým rokem a svou pozici mezi leadery stále upevňuje. V současné době je Slovensko nejvýznamnějším zahraničním partnerem společnosti, zaujímá celkové první místo v exportu, za ním pak následuje Polsko a Rakousko. „Slovenský trh je otevřený novým technologiím a nabídce nových produktů. Firmy novinky vítají a rychle se s nimi učí pracovat“ hodnotí slovenský trh Ing. Jan Krampl, obchodní ředitel společnosti.
Největší zájem je o vysoce tepelněizolační broušené cihly HELUZ Family a STI pro obvodové zdivo, ale i další sortiment cihel pro nosné zdivo a příčky v broušeném provedení. „Naše společnost navíc vyrábí řadu výrobků v rozměrech, o které je zájem hlavně na Slovensku a v ČR se téměř neprodávají,“ doplňuje Krampl. Výhodou českého výrobce také je, že slovenským odběratelům nabízí služby, které na slovenském trhu zatím nepatří mezi standardní, jako např. cenovou nabídku s kompletní specifikací materiálu dle projektu, zpracování kladečského plánu stropu a překladů, výpočet tepelných ztrát konstrukcemi obálky budovy a nákladů na vytápění, dodávku materiálu včetně malt, lepidel a potřebných pomůcek pro zdění přímo na stavbu dle harmonogramu výstavby, případně i s vyložením hydraulickou rukou. Zákazníci i projektanti mohou využít statické programy pro výpočet únosnosti zdiva i služby statika.
Zásadní podíl na výstavbě zaujímají rodinné domy, menší zájem je pak vlivem doznívající ekonomické krize o bytové domy či objekty, jako jsou zdravotnická zařízení či domovy důchodců. Ty byly stavěny především v minulém roce. Mezi úspěšně dokončené objekty patří například budova polikliniky Betliarská v Bratislavě, bytové domy Kaskády a Green park či bratislavský polyfunkční dům Median House. „Ekonomická recese je zde stále cítit. Zatímco v roce 2009 byl zájem především o velké stavby, letos se nám daří více se prosazovat především u individuálních investorů, kteří oceňují technické parametry při srovnatelné ceně s konkurencí,“ doplňuje Krampl.