21 Září 2005
Nový systém firmy Bosh bude umožňovat provoz se dvěma palivy a jednou řídící jednotkou motoru, jednoduchý přechod mezi provozem na plyn a benzín a představuje také vysoký potenciál pro snížení surových emisí. Firma Bosch vyvinula kompletní systém řízení motoru určený pro vozidla, jež může pohánět jak benzin, tak zemní plyn (Compressed Natural Gas, CNG). Vzhledem ke stále rostoucím cenám benzinu a nafty se alternativní systémy pohonu setkávají se stále větším zájmem zákazníků. Jedna dnes již využitelná alternativa nabízí provoz na zemní plyn.
Důvod je zřejmý. Zemní plyn je možno vyrobit bez nákladné rafinace a jeho spalování probíhá s velmi nízkými emisemi. Ve srovnání s benzinovým motorem vzniká při spalování zemního plynu o 25 % méně kysličníku uhličitého. Spaliny neobsahují žádné pevné částice a navíc jsou bez zápachu. Systém řízení motoru pro zemní plyn přijde do sériové výroby v roce 2006.K systému firmy Bosch určenému pro dvoupalivový provoz na zemní plyn a benzin patří: jednotka řízení motoru, komponenty pro dodávku paliva a vytvoření směsi a potřebná senzorika. Dvoupalivový systém firmy Bosch umožňuje během jízdy přechod mezi benzínovým provozem a provozem na zemní plyn, aniž by došlo k přerušení výkonu spalovacího motoru. Základem systému vyvinutého firmou Bosch je dvoupalivová řídící jednotka NG-Motronic, vycházející ze systému řízení motoru pro vstřikování benzinu. Integrace obou palivových systémů do jedné řídící jednotky spoří náklady a snižuje náročnost kabelového propojení ve voze.
Speciálně pro požadavky dávkování zemního plynu vyvinula firma Bosch vstřikovač zemního plynu NGI 2 (Natural Gas Injector). Díky specifickému materiálu se speciální povrchovou úpravou je vhodný zejména pro použití plynu bez přítomnosti oleje. Vnější tvar NGI 2 odpovídá obvyklým benzínovým vstřikovačům Bosch, čímž jej lze bez problémů začlenit do stávajících systémů.
Do budoucna se s provozem na zemní plyn otevírají další možnosti. Vysoká antidetonační odolnost zemního plynu jej předurčuje pro použití ve spalovacích motorech s přeplňováním. Z toho vyplývají další potenciály vývoje pro úsporné koncepty, na jejichž základě lze vyvíjet výkonově srovnatelné motory menšího zdvihového objemu s vyšší účinností.