Přední výrobce speciálních chemikálií, německá společnost Lanxess, působí od roku 2005 na všech významných světových trzích. Vedoucí pozici si udržuje díky výrazným inovacím, kterými v oblasti gumových materiálů, hi-tech plastů a speciálních chemikálií posunuje možnosti použití plastů v náročných průmyslových aplikacích. Ve všech svých aktivitách se Lanxess hlásí k principu trvale udržitelného rozvoje.O rozhovor jsme požádali pana Flemminga B. Bjornsleva.
Přední výrobce speciálních chemikálií, německá společnost Lanxess, působí od roku 2005 na všech významných světových trzích. Vedoucí pozici si udržuje díky výrazným inovacím, kterými v oblasti gumových materiálů, hi-tech plastů a speciálních chemikálií posunuje možnosti použití plastů v náročných průmyslových aplikacích. Ve všech svých aktivitách se Lanxess hlásí k principu trvale udržitelného rozvoje.O rozhovor jsme požádali pana Flemminga B. Bjornsleva.
Švýcarská firma EMS – CHEMIE AG, Domat/Ems vyrábí polymerní legovanou směs z PA 6 a PA 66 , která odolává vysokým teplotám. Tato směs má označení Grilon TSG W a je možné ji především používat pro výrobky do motorového prostoru osobních automobilů.
Pomocí cílené kombinace obou polyamidů a speciální aditiva se mohou vytvářet konstrukční materiály, které v mnoha směrech předčí vlastnosti výchozích polyamidů.
Grilon TSG W snáší dlouhodobě teploty do 150 °C, v krátkých teplotních špičkách může být vystaven teplotě do 210 °C. Technologům nabízí velmi dobrou zpracovatelnost a to díky nízkým procesním teplotám a ve srovnání s PA 66 má širší zpracovatelské rozmezí. Vysoká krystalinita a výborná tekutost taveniny umožňují krátké pracovní cykly a s tím i spojenou vysokou produktivitu.
Švýcarská firma EMS – CHEMIE AG, Domat/Ems vyrábí polymerní legovanou směs z PA 6 a PA 66 , která odolává vysokým teplotám. Tato směs má označení Grilon TSG W a je možné ji především používat pro výrobky do motorového prostoru osobních automobilů.
Pomocí cílené kombinace obou polyamidů a speciální aditiva se mohou vytvářet konstrukční materiály, které v mnoha směrech předčí vlastnosti výchozích polyamidů.
Grilon TSG W snáší dlouhodobě teploty do 150 °C, v krátkých teplotních špičkách může být vystaven teplotě do 210 °C. Technologům nabízí velmi dobrou zpracovatelnost a to díky nízkým procesním teplotám a ve srovnání s PA 66 má širší zpracovatelské rozmezí. Vysoká krystalinita a výborná tekutost taveniny umožňují krátké pracovní cykly a s tím i spojenou vysokou produktivitu.
Biologicky odbouratelná surovina Ecovio sestává z materiálu Ecoflex a z polymléčné kyseliny (PLA), která se získává z obnovitelné suroviny, kterou je kukuřice. Plast Ecoflex je po chemické stránce polyester, vyráběný na petrochemické bázi. S ohledem na svoji speciální molekulovou strukturu může být však za určitých definovaných podmínek likvidován za pomoci mikrobů. Je podle normy EN 13432 zcela biologicky odbouratelný.
Biologicky odbouratelná surovina Ecovio sestává z materiálu Ecoflex a z polymléčné kyseliny (PLA), která se získává z obnovitelné suroviny, kterou je kukuřice. Plast Ecoflex je po chemické stránce polyester, vyráběný na petrochemické bázi. S ohledem na svoji speciální molekulovou strukturu může být však za určitých definovaných podmínek likvidován za pomoci mikrobů. Je podle normy EN 13432 zcela biologicky odbouratelný.
Společnost Timken (NYSE: TKR), která oslavila 110. výročí založení, je známá konzervativním řízením a důrazem na základní hodnoty - především etiku a poctivost. Důsledné dodržování těchto principů vyneslo společnosti Timken zařazení do seznamu „100 nejdůvěryhodnějších společností“.
Ve dnech od 20.–24. dubna se konal v Hannoveru mezinárodní strojírenský veletrh, který byl opět po dvou letech zaměřen na téma převody, pohony a automatizace. Firma Continental Contitech představila řadu novinek v oblasti výrobků z gumy a plastů. Celá expozice byla zaměřena na oblasti úspor energie a ochranu životního prostředí.
Společnost DFG (Deutsches Forschungsgemeinschaft) ve spolupráci s vědeckými pracovníky Technické univerzity v Chemnitz řeší zajímavý projekt: „Vysoce pevné a vysoce tuhé hybridní lamináty pro velkosériové použití u lehkých konstrukcí“. Projekt má být nejvíce zaměřený na automobilový průmysl, kde se řeší optimální spojení systému kov-plast –, který se nazývá hybridní laminát.