Společnost Siemens zmodernizuje v Austrálii spolu se svým lokálním partnerem United Group Rail 60 elektrických nákladních lokomotiv. Celková hodnota zakázky je 150 milionů eur, společnost Siemens, která je hlavním členem konsorcia, získá 85 milionů eur. Modernizaci lokomotiv konsorciu zadala železniční společnost Queensland Rail.
Japonský pneumatikářský koncern BRIDGESTONE začal stavět v blízkosti své pneumatikárny v čínském městě Wuxi nové technické centrum. Nové výzkumné a vývojové centrum má být vybudováno nákladem 14 milionů amerických dolarů a jde již v pořadí o čtvrté středisko, které koncern BRIDGESTONE v zahraničí vybudoval.
Dříve vybudovaná výzkumná a vývojová centra pracují v japonském Tokiu, Akronu (USA) a Římě. V novém technickém centru, které má být uvedeno do provozu již v červenci 2006 se budou zkoušet čínské suroviny pro gumárenský průmysl. Hlavním cílem nového technického centra je okamžité zlepšení kvality čínských surovin, které se budou používat k výrobě pneumatik.
Specialisté na zpracování polyuretanů budou mít mezinárodní veletrh „UTECH Europe 2006“v kongresovém centru MECC (Maastricht Exhibition & Congress Centre), který se bude konat ve dnech 28. – 30. března 2006 v nizozemském Maastrichtu. Připraveno bude více jako 100 firem, které budou mít k dispozici 5 000 m2 výstavní plochy. Očekává se i hojná účast čínských firem, kde se průmysl zpracování polyuretanů velmi rozvíjí.
Ministerstvo životního prostředí upozorňuje, že do 15. února 2006 je nutné splnit ohlašovací povinnost do integrovaného registru znečišťování (IRZ). Údaje do registru oznamují uživatelé registrované látky podle zákona o integrované prevenci [1], kteří v emisích nebo přenosech ze své provozovny vypustili za rok 2005 shodné nebo vyšší množství ohlašovaných látek než je stanoveno v nařízení vlády o integrovaném registru znečišťování [2]. Rozsah ohlašovaných látek a příslušné ohlašovací prahy aktuální pro rok 2005 specifikuje příloha č. 1 k nařízení vlády o integrovaném registru znečišťování.
Celkem 2 535 287 evidenčních listů důchodového pojištění (ELDP) a 3 649 399 přihlášek a odhlášek k nemocenskému pojištění (P/O) přišlo elektronickou cestou ke 2.lednu 2006 České správě sociálního zabezpečení.
Nabytí právní moci územního rozhodnutí na stavbu „Nový plavební stupeň Přelouč“ je významným mezníkem při realizaci celého projektu a je základním předpokladem pro zahájení stavby. Tento ekologicky a ekonomicky výhodný projekt je zároveň klíčovým a zásadním bodem rozvoje vodní dopravy definovaným Dopravní politikou ČR jako „prodloužení splavnosti Labe do Pardubic“. Mezinárodně významná vodní cesta tak bude prodloužena o 23 km až do přístavu v Pardubicích a na českém území dosáhne délky přibližně 235 km.
Společnost Siemens uvádí na trh novou řídicí jednotku (CPU) s typovým označením 319-3 PN/DP, která patří do skupiny programovatelných automatů řady S7-300. Nová CPU nabízí jedinečnou kombinaci tří integrovaných rozhraní: Profibus DP/MPI, Profibus DP a Profinet. Tato jednotka je vhodná především pro náročnější aplikace s vyšším podílem komunikačních funkcí, rychlé regulační smyčky a obecně úlohy s požadavkem na velmi rychlý cyklus. Charakteristickými vlastnostmi řídicí jednotky 319-3 PN/DP jsou rychlé zpracování instrukcí a dostatečně výkonná vnitřní výbava (např. pracovní paměť o velikosti 1,4 MB, dále počty čítačů a časovačů srovnatelné s nejvýkonnějšími CPU z vyšší řady S7-400). Rozhraní pro Profinet umožňuje provozovat až 32 aktivních spojení s partnerskými zařízeními po průmyslovém Ethernetu a připojení až 256 účastníků přes Profinet IO. Integrovaný čip Profinet ASIC Ertec 400 zajišťuje také kratší odezvy v sítích Ethernet.
Společnost Siemens, která patří mezi přední výrobce inteligentních bezpečnostních detektorů, představuje novou generaci seismických detektorů s technologií Senstec®. Nové detektory si zachovávají nejvyšší standardy detekční spolehlivosti a fungují prakticky bez falešných poplachů. Seismické detektory spolehlivě rozpoznají nejrůznější pokusy o napadení trezorů, trezorových místností, bankomatů, nočních schránek a modulárních trezorových místností zhotovených z oceli, betonu a pancéřových nebo syntetických kompozitních materiálů. Schopnost detekce se vztahuje i na útoky pomocí trhavin nebo pokusy o vniknutí za použití moderních nástrojů, jakými jsou například vrtáky s diamantovým hrotem, mechanické a hydraulické tlakové nástroje, zařízení pro řezání plamenem, kyslíkové řezací hořáky nebo trysky pro řezání vodním paprskem.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/53/ES o vozidlech s ukončenou životností postavila před automobilový průmysl nové výzvy. Aby se přizpůsobili novým potřebám, musí výrobci automobilů vyhovět mnohým opatřením souvisejícím se vztahem k životnímu prostředí, zejména pak se znovuvyužitím materiálů a recyklovatelností (85 % k roku 2006 a 95 % k roku 2015). Pokud se společnosti novým směrnicím EU včas nepřizpůsobí, mohou být vystaveny finančním postihům.