07 Srpen 2015

ge1Ve středu 29. července 2015 odpoledne úspěšně proběhl první vzlet prototypu letounu L 410 NG společnosti Aircarft Industries, který je poháněn motory H85 od GE. Tím byla zahájena série certifikačních letových zkoušek, výroba by měla začít v roce 2017.

Motory série H jsou vybaveny pokročilou převodovkou umožňující pomalejší otáčení vrtule, což přináší snížení hladiny hluku uvnitř i vně letadla. Maximální rychlost vrtule je snížena na hodnoty od 2080 do 1950 RMP. Motor také zvyšuje maximální cestovní rychlosti na hodnotu 225 uzlů.

Letoun L410NG je zásadně inovovaným modelem stávající verze letounu L 410 UVP-E20, kterou společnost Aircraft Industries, a.s. v současné době sériově vyrábí. Po celá desetiletí byly tyto letouny osazovány českými turbovrtulovými motory legendární Walterovky, jejíž vybraná aktiva získala v roce 2008 GE Aviation.

Nové letouny s motory H85 se pyšní prodlouženou provozní dobou až 30 000 letových hodin a prodlouženými cykly mezi generálními opravami, nabízí ale i řadu dalších vylepšení. V současné době na světě létá 1200 letounů typu L410. Aircraft Industries chce do budoucna vyrábět až 30 letounů L 410 nové generace ročně.

Kromě letounů L410 se turbovrtulové motory řady H používají pro pohon různých letadel jako je G90XT od Nextant Aerospace, Thrush 510G nebo letounu AG300 společnosti CAIGA. Motory řady H jsou ideální pro nové i stávající letecké aplikace v segmentu zemědělských, dopravních, víceúčelových i obchodních letadel. Jsou konstruovány tak, aby zvládly těžké podmínky i extrémní prostředí po celém světě, od Sibiře přes saharské pouště až k vrcholkům Himalájí.

ge2

ge3