01 Září 2023

BMC 1 Robatic- -Automation-Koordinovaný systém zaručuje nejvyšší úroveň provozní a funkční bezpečnosti a zvyšuje produktivitu strojů prostřednictvím prediktivní detekce chyb a údržby. Firma mayr® power transmission je předním výrobcem bezpečnostních brzd, omezovačů kroutícího momentu a hřídelových spojek. S ohledem na specifické požadavky zákazníků má společnost zkušenosti s vývojem produktů na míru zákazníkovým potřebám. Mnoho renomovaných výrobců strojů po celém světě důvěřuje řešením od společnosti mayr® power transmission.

Trvalé monitorování stavu brzd a prediktivní údržba
Modul ROBA®-brake-checker pracuje bez senzorů. Analyzuje proud a napětí a rozpoznává pohyb kotvy magnetu. Zná tedy aktuální stav brzdy. Kromě stavu ON/OFF může modul také vyhodnotit teplotu, opotřebení nebo rezervu zdvihu — jinými slovy, zda má magnet ještě dostatečnou sílu k přitažení kotouče kotvy. Při dosažení rezervy tahové síly vyšle ROBA®-brake-checker varovný signál dostatečně brzy, aby bylo ještě možné provozovat brzdu. Během této doby může provozovatel naplánovat údržbu.

BMC 2 20221020-en-vorschaub

Spolehlivé bezpečnostní brzdy pro automaticky řízená vozidla (AGV)
Aby bylo zajištěno, že automatizovaně řízená vozidla při cestě továrními halami vždy cíleně zastaví a nezpůsobí žádné škody na materiálu nebo dokonce nezraní osoby, jsou nezbytné spolehlivé a přesně fungující bezpečnostní brzdy. Mayr přesně pro tento účel nabízí širokou škálu produktů, protože kromě pozemního bateriového trakčního pohonu je nutné zabezpečit i pohyby např. robotické nástavby nebo zdvihacího zařízení. Brzdy používané v AGV musí být kompaktní, ale musí se také vyznačovat vysokým výkonem a odolností proti opotřebení.

Mayr ROBA®-servostop® ...pružinová bezpečnostní brzda pro servomotory
ROBA®-servostop® je elektromagnetická bezpečnostní brzda s uzavřeným okruhem. Instalace je možná na obou stranách ložiska motoru, protože teplotní roztažnost a vůle ložiska nemají negativní vliv na funkci a spolehlivost brzdy.
Při zavřené brzdě je rotor držen mezi kotoučem kotvy a přírubovou deskou pomocí třecích obložení. Při zapnutí proudu vestavěného elektromagnetu, magnetické pole přitáhne kotouč kotvy proti síle pružin k tělese cívky a dojde k odbrzdění.

ROBA®-alphastop®
Je elektromagnetická bezpečnostní brzda mezi servomotorem a převodovkou. Náboj brzdy je kombinován s kovovou vlnovcovou spojkou bez vůle. Svěrné kroužky zajišťují přenos momentu mezi motorem a hřídelem opět bez vůle.
Elektromagnetická bezpečnostní brzda je ovládaná stejnosměrným proudem a instaluje se jednoduše a bez úprav.
Při zapnutí proudu se vytvoří magnetické pole, kotva je přitažena proti síle pružin k tělesu cívky, brzda se tak uvolní a hřídel se může otáčet.

ROBA-stop®-M robustní motorová brzda
Bezpečnostní brzdy ROBA-stop®-M jsou určeny pro montáž obvykle na volný konec hřídele. Poskytují bezpečné držení a mohou zabrzdit pohybující se hmoty nebo náklady. V případě výpadku napájení, při poruše nebo při poruše servobrzdy v hnacím motoru udrží brzdy ROBA-stop®-M osu v jakékoli poloze a zabrání tak nekontrolovanému pádu. To chrání nejen pracovníka před zraněním, ale také pohon, nástroje a obrobky před poškozením.
Brzda ROBA-stop®-M je elektromagnetická bezpečnostní brzda ovládaná stejnosměrným proudem. Ve stavu bez napětí tlačí vinuté pružiny na kotouč kotvy. Po vypnutí proudu, při výpadku proudu nebo v případě nouzového zastavení se brzda spolehlivě a bezpečně zabrzdí.

ROBA®-SBCplus ...bezpečné ovládání brzd
Ovládání brzd ROBA®-SBCplus se používá k ovládání a monitorování bezpečnostních brzd ROBA-stop®, zejména v aplikacích, které mají požadavky na ochranu osob podle norem funkční bezpečnosti.
Ovládání brzdy musí při vypnutí brzdy spolehlivě přerušit proud v cívce elektromagnetu. Modul ROBA®-SBCplus využívá elektronické polovodiče nepodléhající opotřebení a dosahuje tak prakticky neomezené spínací frekvence a spolehlivosti spínání.
Vnitřní provedení „bezpečné proti selhání" zahrnuje interní diagnostické testy na zkraty, poruchy uzemnění a přerušení vedení a také bezpečné přebuzení pro uvolnění brzdy a přepnutí na snížené přídržné napětí, když je brzda otevřená.
Četné bezpečnostní funkce umožňují komplexní diagnostiku poruch. Brzdné napětí je monitorováno. Pokud je napětí příliš vysoké, může se doba uvolnění při vypnutí brzdy nebezpečně prodloužit. Sledování spínacích časů, které mají vliv na brzdnou dráhu, je proto další součástí diagnostiky poruch.
Vyhodnocení signálu monitorování uvolnění s kontrolou věrohodnosti umožňuje monitorování stavu sepnutí brzdy. Tím se kontroluje věrohodnost. Je-li přítomno napětí, musí se brzda po definované době uvolnit a naopak. Sledováním stavu sepnutí lze spolehlivě zabránit pohybu pohonu proti uzavřené brzdě. Tímto způsobem lze detekovat některé možné chyby, jako je např. rostoucí opotřebení, které má vliv na spínací časy.

BMC 3 Mayr-roba-servostop-S

www.bmc-tech.cz