Společnost Fronius ve spolupráci s oddělením technologického vývoje společnosti AUDI AG významně zdokonalila metodu pájení CMT. Nová, patentovaná podoba plynové hubice je zárukou, že metoda CMT Braze+ umožňuje pájet ještě vyšší rychlostí. První aplikace nové metody při konstrukci karosérií ve společnosti AUDI AG dokládají, že při robotizovaném pájení v reálných výrobních podmínkách sériové výroby se dosahuje rychlosti až 3 m/min. Pájený šev je přitom mimořádně plochý a čistý, takže použití metody CMT Braze+ je vhodné zejména tam, kde záleží na optice švu.
Vzhledem k extrémně úzké kónické konstrukci nově vyvinuté plynové hubice vychází ochranný plyn vyšší rychlostí a způsobuje seškrcení oblouku, takže je možné pájet rychleji. Spotřeba plynu se přitom snižuje oproti standardní obloukové metodě až o 60 procent – na 3 až 5 l za minutu. Vysoká průtočná rychlost a optimalizovaný design hořáku navíc zajišťují vysoký chladicí výkon, který je zárukou dlouhé životnosti. Také proto vyjde pořízení a provoz systému CMT Braze+ levněji, než je tomu u dosud nasazovaných postupů.
Díky těmto vlastnostem se modifikovaný postup CMT již prosadil v praxi jako efektivnější řešení oproti jiným metodám: Přechodem od plazmového pájení k modifikovanému postupu CMT Braze+ tak mohla společnost Audi při sériové výrobě vozu Audi A7 zvýšit rychlost pájení z 2,5 na 3 m/min a zároveň znatelně snížit náklady.
A právě díky nízkým investičním nákladům, levným spotřebním dílům, volitelnému vedení švu a vysoké reprodukovatelnosti je metoda CMT Braze+ stále zajímavější také pro způsoby použití, u kterých se dosud používalo laserové pájení.
Zvláště snadno mohou z předností metody CMT Braze+ profitovat majitelé systému CMT od společnosti Fronius: Potřebují pouze tělo hořáku vyvinuté speciálně pro tento proces a přizpůsobenou charakteristiku a okamžitě mohou nový proces používat.