Majitelům systémů TPS/i od společnosti Fronius nyní výrazně klesnou náklady na servis a údržbu, a to díky možnosti připojení nejnovější platformy svařovacích zdrojů TPS/i k internetu. Pomocí propojení FeeL (Fronius everytime easy Link) mohou podnikoví zaměstnanci pohodlně přistupovat ke svařovacím zdrojům ze svého počítače, smartphonu nebo tabletu prostřednictvím připojení k síti LAN.
Díky tomu lze vyvolat konfiguraci hardwaru a softwaru online, analyzovat údaje, popřípadě nahrát aktualizace nebo aplikovat řešení pro odstranění chyb obsluhy. V případě potřeby je možné v rámci rozšířeného balíčku služeb FeeL Remote Support poskytnout pracovníkům podpory Fronius Support přístup k přístroji přímo prostřednictvím bezpečného připojení k internetu, které iniciuje uživatel (VPN). Majitelé přístrojů tak mohou nezávisle na lokalitě získat podporu při diagnostice závad a optimalizaci procesu a aktualizovat software. Díky vzdálenému servisu FeeL je možné zcela se vyhnout dosud nezbytným zásahům technika na přístroji. Ani analýzy na místě pro naplánování termínu opravy již nejsou u systému TPS/i třeba: Po diagnostice provedené prostřednictvím internetu přijede servisní technik optimálně připraven a již vybaven vhodným náhradním dílem. U exponovaných nebo těžko přístupných svařovacích systémů tak lze ušetřit za drahé návštěvy technika, zamezit prostojům a zajistit maximální připravenost svařovacích zdrojů k provozu.
K balíčku služeb FeeL patří aplikace Fronius Xplorer Basic pro rychlé vytvoření spojení se svařovacími zdroji. Díky této aplikaci mohou podnikoví zaměstnanci prostřednictvím firemní sítě s využitím připojení k síti LAN kdykoli vzdáleně přistupovat k přístrojům, využívat informace týkající se instalace hardwaru a softwaru, zabezpečit systém a případně jej obnovit. Jako alternativu aplikace Fronius Xplorer Basic je možné použít také standardní prohlížeč, který však nerozpozná připojené svařovací zdroje automaticky, a proto vyžaduje ruční zadání IP adresy.
Pokud svářeč nebo pracovník podnikové údržby potřebuje další podporu při obsluze svařovacího zdroje nebo při odstraňování problémů, může telefonicky kontaktovat společnost Fronius a požádat o podporu v rámci balíčku služeb FeeL Remote Support. Jakmile obsluha přístroje dá souhlas s podmínkami použití a vytvořením bezpečného připojení pro odborníka ze společnosti Fronius, přístroj vygeneruje jedinečný bezpečnostní kód (srovnatelný s mobilním kódem TAN pro internetové bankovnictví). Po zadání tohoto kódu odborník ze společnosti Fronius obdrží přístup ke svařovacímu zdroji, může zkontrolovat základní údaje a telefonicky udělit pokyny k optimalizaci procesu a odstranění závad. V případě potřeby je možné tímto způsobem aktivovat také další funkce v podobě charakteristik nebo procesů a provést aktualizace. Obsluha na místě si přitom ponechá plnou kontrolu nad přístrojem a může spojení kdykoli přerušit. Data se během celé relace přenášejí zakódovaná a jsou také chráněna proti manipulaci. Aby bylo možné provedené akc
e zpětně vysledovat, úkony pracovníka podpory opatřené časovým razítkem se protokolují a záznamové protokoly se uchovávají po dobu několika let.
Službami FeeL a podporou FeeL Remote Support zahajuje společnost Fronius novou epochu podpory pro svářeče a provozovatele svařovacích zdrojů: Provozováním vzdáleného servisu je možné dosáhnout produktivnějšího využití přístroje, výrazně omezit počet návštěv technika a efektivněji připravit a provést servisní zásahy na místě. Vzdálený servis zároveň otevírá možnost dodatečně přizpůsobit rozsah funkcí svařovacích systémů TPS/i aktuální svařovací úloze a využívat a strukturovat náklady svařovacích zdrojů zcela novými způsoby.