Železnice je středem pozornosti dnešních dopravních řešení. Nabízí alternativní řešení pro ucpaný silniční provoz velkých měst a stále se rozrůstající předměstí a přispívá k regionálnímu hospodářskému rozvoji, přičemž navíc chrání životní prostředí. V České republice také nastávají změny jak v osobní dopravě, tak i v železniční infrastruktuře. Liberalizace trhu poskytuje příležitosti pro nové soukromé subjekty. Určené investice do efektivnějších řešení zabezpečení na hlavních tranzitních koridorech optimalizují rozvoj přeshraniční mezinárodní dopravy.
Za posledních pět let, trh s regionálními vlaky představoval 9 miliard euro (průměrného ročního prodeje po celém světě), z toho 61% podíl byl v Evropě. Alstom je klíčovým hráčem na světovém trhu regionální dopravy. Různé varianty regionálních vlaků Coradia se již používají v devíti zemích Evropy: Německo, Švédsko, Nizozemsko, Dánsko, Francie, Španělsko, Itálie, Portugalsko a Lucembursko. Coradia vlaky budou od roku 2014 v provozu také v Kanadě.
Přeshraniční železniční doprava v Evropě stále není spolehlivě dořešena. Více než 20 různých zabezpečovacích systémů se musí sloučit v jeden. Systém ERTMS (European Rail Traffic Management System) si klade za cíl vytvořit železniční interoperabilitu sítě a usnadnit přeshraniční provoz. Tato iniciativa, která byla zahájena v roce 1990 Evropským společenstvím se nyní rozšířila daleko za hranice Evropy. Při definování systému ERTMS (European Rail Traffic Management System) a ETCS (European Train Control System) sehrál Alstom významnou roli. Alstom nabízí integrované zabezpečovací systémy pro zpracování všech dat na železniční síti. "Atlas" je systém plně vyhovující těmto standardům, splňující provozní potřeby všech zákazníků. Toto komplexní řešení integruje data všech sítí k přizpůsobení rychlosti a vzdálenosti mezi vlaky, i když vlak překročí hranice: palubní zařízení je připojeno k integrovanému řídícímu středisku, které neustále vyměňuje data s traťovým a zabezpečovacím zařízením sítě. Atlas je první řešení, které se osvědčilo při každodenní činnosti přeshraničního provozu s ERTMS pro nákladní linky a vysokorychlostní linky (nad 300 km/h). To zvyšuje provozní výkon a snižuje intervaly mezi vlaky a dopravními časy na všech tratích. Atlas rovněž prokázal, že interoperabilita je možná mezi palubními a traťovými systémy ERTMS od různých dodavatelů. V komerčním provozu ETCS úrovně-L2 je Alstom lídrem: 60 % tratí a 70 % vlaků jsou vybaveny systémy Alstomu.