26 Červen 2014

tz md-2MD Logistika vybaví pěti nízkozdvižnými vozíky BT Levio DC v Horních Počernicích. Deklaruje tak svoji soustavnou snahu využívat nejmodernější bezpečné a ekologické technologie, díky kterým zajišťuje svým zákazníkům efektivní skladování a spolehlivou logistiku zboží na markety.

Krátká návratnost investice vyvolala okamžitou reakci
Čtrnáctidenní test nových úsporných vozíků, který proběhl ve dvou provozech centrálního skladu, prokázal přibližně dvouletou návratnost investice. Společnost MD Logistika výsledky testů důkladně prověřila a reagovala rozhodnutím si ihned pronajmout 5 modelů BT LWE200 s bezúdržbovými li-ionovými bateriemi, se stupačkou a systémem BT Powerdrive pod kapotou.

tz md-3"Vzhledem k tak jasným výsledkům jsme se rozhodli neváhat. Od nových vozíků se zcela odlišnou technologií napájení a skladování energie očekáváme zrychlení logistiky, zjednodušení bateriového hospodářství a zajímavé úspory ve spotřebě. Navíc část investic vynaložíme pouze jednorázově. V případě rozšíření flotily li-ionových vozíků bude investice již nižší a návratnost se ještě o něco zkrátí," říká Radovan Gregor, ředitel střediska v Horních Počernicích.

Testy potvrdily nadbytečnost náhradních baterií
Obsluhu testovaných vozíků zajišťovali externí řidiči kamionů, kteří dobíjeli vozík po každém složení nákladu svého vozu s třiceti EUR paletami, nebo, v případě silnějšího provozu ve špičce, složili postupně až 3 kamiony se stovkou palet a dobíjeli před příjezdem dalšího vozidla. Obsluha byla spokojena s plynulou vykládkou díky rychlosti a neustálé disponibilitě testovaného stroje s dostatečně nabitou baterií. Test potvrdil, že i při různé intenzitě vykládky a nakládky, a v takto pojatém režimu pravidelného mezidobíjení, baterie vždy vydrží nepřetržitý provoz. Odpadá nutnost výměny baterie, ke které dosud docházelo obvykle 2x denně, dle intenzity provozu.

Úspory výrazně převýší vstupní náklady
Přechod na novou li-ionovou technologii vyžaduje investice do nového vozíku a rozvodu 380V. "Na druhou stranu se ušetří na výměnném zařízení, náhradních bateriích a času stráveném při přejezdech mezi pracovišti a nabíjecí místností, i při samotné výměně baterie, která zabere pokaždé přibližně 10-12 minut. K tomu je nutné přidat úsporu energie díky minimálně o 20% nižší spotřebě li-ionových baterií a zkrácení času nabíjení. Rovněž životnost baterie samotné je až dvojnásobná. Výsledkem je efektivnější a levnější manipulace s nižší uhlíkovou stopou," doplňuje Jan Kohák, produktový manažer TMH CZ.

www.toyota-forklifts.cz

tz md-1

tz md-4