Designéři Toyoty se opět vytáhli. Představujeme odborné veřejnosti znamenitou novinku s excelentními jízdními vlastnostmi, velmi nízkou spotřebou energie a bezkonkurenční šířkou pracovní uličky. Nové tříkolové i čtyřkolové elektrické čelní vysokozdvižné vozíky Traigo 48 jsou stejně efektivní při práci mezi regály i při manipulaci na venkovních plochách.
Při konstrukci vozíků Traigo 48 byla klíčovým faktorem odolnost, vynikající ovladatelnost, bezpečnost provozu a důraz na nízké provozní náklady. Testy naznačují prodloužení operačního času vozíku na jedno nabití baterie až o 30 % a o přibližně 9 % vyšší produktivitu při převozu a zakládání palet. Pro intenzivní provozy máme navíc připravené řešení s li-ionovými bateriemi.
11 modelů nové řady, tříkolových i čtyřkolových, nabízí nosnosti 1,5 - 2,0 tuny při vyložení 500 mm, kapacitu baterie až 750 Ah, vynikající výšku zdvihu 7,5 metru a rychlost pojezdu 20 km/hod.
· tříkolky - šest modelů 1,5 - 1,6 - 1,8 - 2,0 t
· čtyřkolky - pět modelů 1,6 - 1,8 - 2,0 t
Boduje design i technologie skryté uvnitř vozíku
Cílem Toyoty bylo překročit očekávání zákazníků v produktivitě, ve spotřebě energie a účinnosti elektrických motorů.
Martin Křapka, produktový manažer pro čelní vysokozdvižné vozíky uvádí: "Dosáhli jsme těchto cílů použitím nejmodernějších technologií a navržením konstrukce kompaktního šasi s delším rozvorem, kratší vzdáleností na čelo desky vidlic nebo širšími koly, což znamená i dosažení vyšších zbytkových nosností ve větších výškách. Díky intenzívnímu výzkumu jsme vyvinuli nové komponenty a nové technologie, které zajišťují dosažení výjimečné účinnosti a nízké spotřeby energie i ve velmi intenzivních provozech."
Nové modely se vyznačují například zvýšenou stabilitou na nerovných površích a díky kompaktnímu designu nabízejí výrazně menší poloměr otáčení a praktickou obratnost i v těch nejužších prostorách.
Vylepšený design kabiny, posilovač řízení a snadné ovládání přispívá k pohodlí a vyšší efektivitě obsluhy.
Dramatické snížení nákladů na přepravu jedné palety
Snadné manévrování, vyšší zbytkové nosnosti, vylepšené parametry kabiny řidiče a mimořádná hbitost i na omezeném prostoru umožňuje dosažení maximální produktivity a přepravu o 9 % více palet za časovou jednotku. Výbornou manévrovatelností vynikají zejména vozíky s tříkolovým šasi, jejichž přesné a jemné řízení se chová stejně jako posilovače řízení u moderních automobilů. Čím pomaleji vozík jede, tím je řízení citlivější, a naopak. Čtyřkolky mají zase vylepšený poloměr otáčení díky ostřejšímu rejdu.
Oddělené hnací motory s integrovanou automatickou parkovací brzdou znamenají přesné řízení v každé rychlosti a lepší kontrolu při polohování vozíku. Různé způsoby boční výměny baterie a elektrický posilovač řízení pro snadné řízení u tříkolových modelů vylepšují produktivitu všech modelů nové řady a jsou zárukou bezproblémové práce v intenzívních a vícesměnných provozech.
Nové Traigo 48 překypuje energií
Nové 48V čelní vysokozdvižné vozíky Toyota přinášení nejvyšší výkonnost a produktivitu ve své třídě, přičemž dosahují nejnižší spotřeby energie. Energetická účinnost řady Traigo 48 může být dále zdokonalena použitím li-ionových baterií.
"Nasazení li-ionových baterií vede k výjimečně dlouhým provozním časům díky tomu, že umožňují i rychlé průběžné dobíjení, například během přestávky obsluhy, takže je neustále k dispozici. Vede rovněž k výraznému zjednodušení managementu a péče o baterie a eliminuje výměnu baterií ve vícesměnných provozech," vysvětluje Martin Křapka.
Bezpečnost založená na systému SAS
Díky vybavení unikátním systémem aktivní stability Toyota SAS a dalšími bezpečnostními prvky aspiruje řada Traigo 48 na vedoucí postavení i v bezpečnosti a ochraně řidiče, stejně jako v nízké úrovni provozních nákladů. Stejně jako ostatní vozíky Toyota jsou i modely řady Traigo 48 konstruovány v souladu s principy výrobního systému Toyota TPS, zaručujícího nejvyšší úroveň kvality, odolnosti a spolehlivosti.
"Osvědčený SAS je podpořený dalšími důležitými funkcemi - zpomalováním v zatáčkách, automatickou parkovací brzdou a jistým pohybem i stáním na svazích a rampách nebo uzavřenou podlahou šasi. Komponenty umístěné ve spodní část vozíku jsou tak velmi dobře chráněna proti poškození úlomky palet, kovovými šponami a podobně," dodává Martin Křapka.