21 Únor 2014

jung1Na mezinárodním veletrhu CeMAT 2014 představí hamburská společnost Jungheinrich světové veřejnosti kompletně inovovanou generaci vysokozdvižných vozíků, poháněných spalovacím motorem. Tyto vozíky vyráběné v Německu se vyznačující univerzálním využitím, spolehlivostí a robustní konstrukcí a dosahují nadprůměrného výkonu překládky při současně nízké spotřebě paliva.

V květnu 2014 spustí společnost Jungheinrich výrobu hned dvou nových řad čelních vysokozdvižných vozíků poháněných spalovacím motorem - vozíky s hydrodynamickým pohonem typu DFG/TFG 316-320 a DFG/TFG 425-435. Nová generace vozíků může manipulovat s břemeny až do hmotnosti 3 500 kg a dosahuje maximální výšky zdvihu 7,5 m.

Pro použití v nejnáročnějších podmínkách a různých klimatických zónách

Všechny vozíky vyráběné v bavorském závodu Moosburg jsou vybaveny vznětovým motorem Kubota. „Tyto průmyslové motory se po celém světě osvědčují u těžkých stavebních strojů a zajišťují vysoký točivý moment při nízkých otáčkách," libuje si Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu spalovacích vozíků u společnosti Jungheinrich. Tyto robustní vozíky se mohou chlubit vysoce kvalitními, extrémně odolnými komponentami s dlouhou životností a „jsou ideálně koncipované pro použití v extrémně náročných podmínkách různých klimatických zón." A právě s ohledem na tyto extrémně těžké podmínky použití bylo podle Marka Scheithauera pro společnost Jungheinrich důležité, aby při konstrukci nových stěžejních komponent vozíku s měničem točivého momentu využila nejnovějších výsledků vlastního technického výzkumu a vývoje. Tyto inovace se týkají sloupu, rámu podvozku a řízené nápravy.

Protizávaží těchto nových vozíků je integrovanou součástí nosného rámu podvozku. Řízená náprava je integrovaná do protizávaží. „Těžiště je tak nejen extrémně nízko položené, ale i optimálně umístěné mezi nápravami," vysvětluje Marek Scheithauer. Díky tomu vykazují vozíky vynikající stabilitu, takže žádné další složité elektronické stabilizátory již nejsou třeba. Marek Scheithauer k tomu dodává: „To se projevuje na vysoké dynamické stabilitě vozíku při jízdě a zaručuje navíc mimořádně dobrou bezpečnost vozíku, ať už v klidové poloze či za jízdy."

Hnací náprava v nových měničích, která je vlastním výrobkem společnosti Jungheinrich, je vybavena mokrou lamelovou brzdou. Marek Scheithauer dále vysvětluje: „Oproti běžným bubnovým brzdám s sebou lamelové brzdy nenesou téměř žádné náklady na servis." Díky zapouzdřené konstrukci nemají extrémní klimatické podmínky negativní vliv na brzdný účinek. Vysoce výkonný chladicí systém těchto vozíků je i při velmi vysokých okolních teplotách plně zatížitelný. Chladič je konstruován jako jeden celek a je stoprocentně hliníkový. Nové měniče jsou tak optimálně vybaveny pro použití při extrémně vysokých teplotách a navíc chráněny proti prachu a jiných negativním okolním vlivům.

Vysoká disponibilita vozíků

Díky vysoce kvalitním a robustním komponentám je i celková údržba těchto vozíků rychlá, jednoduchá a finančně nenáročná - i bez pomoci odborníka. „Tím v případě nutnosti údržby zaručujeme vysokou disponibilitu vozíků a minimální přerušení vnitropodnikových výrobních a logistických procesů", vysvětluje dále Marek Scheithauer. Design víka motoru výklopného téměř do úhlu 90° a snadno a rychle odmontovatelné boční díly zajišťují velmi dobrý přístup k prostoru motoru.

Při vývoji této nové generace vozíků se nezapomínalo také na ergonomii pracovního místa obsluhy vozíku. Díky štíhlému sloupku řízení má řidič podstatně větší prostor pro nohy než je tomu u vozíků s běžným sloupkem řízení. Komfortní sedačku lze nastavit podle individuálních potřeb řidiče, což mu zajistí pohodlnou práci bez fyzické námahy. Celá řada různých odkládacích prostor jako např. držák na kelímek či lahev, svorka na dokumenty apod. se stará o to, že je „vše na svém místě".

Nové řady vozíků jsou sériově vybaveny elektrickou parkovací brzdou, čímž odpadá dosavadní páka parkovací brzdy v kabině. Brzda se aktivuje pouhým stisknutím tlačítka. Nový model zdvihového sloupu zajišťuje výborný výhled na náklad, vidle i celé okolí pracovního místa. „Dobrá viditelnost není jen předpokladem pro uvolněnou, soustředěnou a bezpečnou práci s vozíkem, ale i pro vysoký výkon při překládce", uzavírá Marek Scheithauer.

www.jungheinrich.cz

jung2