07 Květen 2015

jungheinrich obr2Společnost Jungheinrich představila světové veřejnosti na veletrhu CeMAT 2014 kompletní systém tahačů. Novinkou jsou dva typy přívěsů GTP a GTE, které umožňují simultánní zpracování několika objednávek na přepravu. Součástí nového tažného systému je i komplexní průzkum provozního prostředí a následné doporučení potřebného vybavení pro manipulaci s materiály.

V rámci veletrhu CeMAT 2014 představil Jungheinrich odborné veřejnosti dva přívěsy typu GTP a GTE. Jedná se o základní součásti systému tahačů, které hamburský podnik uvedl na trh na jaře roku 2014. „Použití těchto přívěsů umožňuje zpracování několika přepravních úkolů současně, zefektivňuje výrobní procesy a zaručuje tak vysokou spolehlivost zásobování při velmi dobrém využití zdrojů," říká Oliver Rosenthal, manažer výroby tahačů u společnosti Jungheinrich.

GTP: volné portálové oblouky bez rušivých vzpěr
Přívěsy Jungheinrich typu GTP jsou portálové přívěsy k přepravě břemen o hmotnosti až 1 600 kg. Přívěsy jsou vyrobeny z kvalitního ocelového plechu a jsou vybaveny volnými portálovými oblouky bez překážejících vzpěr. „Díky tomu umožňujeme řidiči tahače volný a velmi dobrý přehled o všech přívěsech v jeho jízdní soupravě," říká pan Rosenthal.

Nakládka a vykládka přívěsů s výškou portálu až 2 000 milimetrů je snadná a ergonomická. Břemeno je vsunuto pod portál, zajištěno a stisknutím tlačítka zvednuto. K vykládce můžete břemeno spustit a následně prostrčit portálovým obloukem. Konstrukce vozíku GTP Jungheinrich dovoluje oboustrannou nakládku a vykládku každého vozíku nezávisle na tom, kterým směrem budou za sebe přívěsy zapojovány.

GTE: nakládka a vykládka kompletní jízdní soupravy z obou stran
Přívěsy Jungheinrich typu GTE jsou vybaveny tzv. rámem E-Frame. Tento vozík může přepravovat břemena o hmotnosti až 1 200 kg. Díky rámu E-Frame je možné nakládat a vykládat tyto vozíky pouze z jedné strany. Oliver Rosenthal k tomu dodává: „Vzhledem k tomu, že tyto přívěsy je ale možné připojovat oběma směry, je také nakládka jízdní soupravy možná z obou stran."

Systém GTE je vybaven vlastní plošinou ke zvedání a spouštění břemen. Uživatel se přitom může rozhodnout mezi mechanickým, hydraulickým nebo elektrickým zdvihem. Při nakládání je břemeno nasunuto na trolej v přívěsu, je zvednuto a mechanicky zajištěno. Při vykládce je zajištění uvolněno, břemeno je spuštěno a odebráno.

Elektrický zdvih přívěsů pro maximální efektivitu
Unikátní je řešení od Jungheinrichu především systémem zdvihu u jednotlivých přívěsných vozíků. U nových vozíků je zdvih čistě elektrickou záležitostí. Energie je navíc brána přímo ze samotného tahače. Odpadá tím složité vedení hydraulických hadic, které znamená značné ztráty energie, případně nutnost nabíjení a údržby více baterií v každém přívěsném vozíku.

Flexibilní a hospodárná manipulace s materiálem
Oba přívěsy dosahují poloměru otáčení zhruba 4 000 milimetrů a mimořádně dobře drží stopu. „Díky tomu je manévrování s celou jízdní soupravou velmi bezpečné a snadné i v zúžených prostorech," dodává pan Rosenthal. Počet připojených vozíků je flexibilní, takže přepravované množství břemen je vždy možné upravit podle potřeby. Oliver Rosenthal k tomu dodává: „To přispívá k flexibilní a hospodárné manipulaci s materiály." Typickým použitím například v zásobování výroby jsou jízdní soupravy obsahující až čtyři přívěsy.

Společnost Jungheinrich patří v celosvětovém měřítku k předním výrobcům vysokozdvižných a nízkozdvižných vozíků, skladové techniky, logistických systémů a služeb pro kompletní vnitropodnikovou logistiku. Jako výrobní společnost a zároveň poskytovatel služeb v oblasti vnitropodnikové logistiky nabízí společnost Jungheinrich svým zákazníkům rozsáhlý výrobní program vozíků, regálových systémů, souvisejících služeb a poradenství.

www.jungheinrich.cz

jungheinrich obr3

jungheinrich obr1