19 Červen 2014

jungheinrich obr1Hamburská společnost představila světové veřejnosti na veletrhu CeMAT v Hannoveru četné inovace a vývoj v oblasti vnitropodnikové logistiky. Návštěvníci se v areálu EXPO seznámili na ploše více než 7 000 m2 se širokým výrobním programem v oblasti logistických systémů, vysokozdvižných vozíků a služeb spojených s vnitropodnikovým tokem materiálu.

Nová generace měničů Jungheinrich
Společnost Jungheinrich představila světové veřejnosti kompletně nově navrženou generaci vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem. Jedná se o vozíky s hydrodynamickým pohonem (měničem) typu DFG/TFG 316/320 a DFG/TFG 425/435. Vozíky nové generace transportují břemena o hmotnosti až 3 500 kilogramů do výšky až 7,50 metru. Vozíky vyráběné v Německu jsou robustní a spolehlivé, jejich využití je univerzální a dosahují ve své třídě nadprůměrného překládacího výkonu při nízké spotřebě energie.

Robustní vozíky jsou vybaveny kvalitními součástmi s mimořádně dlouhou životností a díky tomu umožňují i extrémně dlouhé použití v nejrůznějších klimatických zónách. Základní prvky nových měničů jsou výsledkem vlastního vývoje společnosti Jungheinrich. Patří sem mimo jiné sloup optimalizovaný pro perfektní výhled, rám a vysoko uložená kyvná řízená náprava, která zaručuje výbornou stabilitu bez dalších elektronických systémů.

Kompletní systém tahačů
Společnost Jungheinrich představila odborné veřejnosti kompletní systém tahačů. Patří k němu mimo jiné nové tahače řady 5 s tažnou silou až devět tun a přívěsy typu GTP a GTE. Použití těchto přívěsů umožňuje zpracování několika přepravních úkolů současně, zefektivňuje výrobní procesy a zaručuje tak vysokou spolehlivost zásobování při velmi dobrém využití zdrojů.

Jungheinrich pokračuje ve vývoji nových vozíků s výsuvným sloupem
Tato ofenziva ve vývoji a inovacích byla zahájena již u příležitosti veletrhu CeMAT 2011 prezentací konstrukční řady 2 (ETV/ETM 214-216). Zavedení nové konstrukční řady 3 bylo zahájeno v uplynulém roce (ETV 318). Oficiální prezentace vozíků typu ETV/ETM 320-325 proběhla u příležitosti CeMAT 2014. Hlavní charakteristikou je výrazně nižší spotřeba energie spojená s vyšším výkonem překládky. „Měření ukázala, že nová generace vozíků se spotřebou energie nižší o deset procent dosahuje až o deset procent vyššího výkonu", vysvětluje Joachim Schier, vedoucí managementu portfolia vozíků s výsuvným sloupem společnosti Jungheinrich.

Automatická výměna baterie
Velkou pozornost přitahovala výstava čelních elektrických vozíků a to i přes to, že zde nebyl vidět žádný zcela nový vozík. Na těchto vozících byl totiž poprvé k vidění systém automatické boční výměny baterie. Tento systém dělá z výměny baterie naprostou hračku. Stačí otevřít boční dvířka, odpojit baterii od vozíku, zmáčknout tlačítko a za necelou minutu je baterie kompletně vysunutá z vozíku.
Na systému Jungheinrich je unikátní především systém podpěry vysunuté baterie. Ten se během vysouvání vůbec nedotýká podlahy, na kterou se „posadí" až po úplném vysunutí. Díky tomu nehrozí poškození podlahy, či samotného podpůrného zařízení.
Tato novinka byla vyvinuta na přání německého zákazníka a po ověření bezproblémové funkčnosti si našla cestu i do sériové techniky od Jungheinrichu. Aktuálně může být automatickým výsuvem baterie vybaven jakýkoliv čelní elektrický vozík s nosnosti od 1,6 do 5,0 tuny.

www.jungheinrich.cz

jungheinrich obr3

jungheinrich obr3