Po celosvětovém uvedení jednonosníkového mostového jeřábu typu V na trh, byl sortiment značky Demag opět rozšířen: s označením jeřábu ZVKE firma Terex Material Handling představila pojízdný dvounosníkový mostový jeřáb, který v budoucnu pokryje rozsah nosnosti do 50 tun. Jeřáb typu V s dvojitým nosníkem je nabízen se standardním rozpětím do 35 m, delší nosníky lze dodat na vyžádání.
„Po kladné odezvě trhu na náš jeřáb typu V děláme další krok a nabízíme tento typ jeřábu jako konstrukci s dvojitým nosníkem," vysvětluje ředitel oblasti univerzálních a modulárních jeřábů ve společnosti Terex Material Handling. „S naším jeřábem ZVKE posíláme silnou zprávu a konzistentně sledujeme naši strategii nabízet tento jeřáb s rozšířenou škálou nosnosti."
Nižší hmotnost
Podstatnou vlastností jeřábu typu V je snížená hmotnost nosníku jeřábu v porovnání s jeřáby, jež mají skříňové nosníky. Průměrná hmotnostní úspora pro konstrukci s jedním nosníkem je 17 %. Díky konstrukci se dvěma jeřábovými nosníky je poměr snížené hmotnosti nosníků příslušně vyšší ve vztahu k jeřábu. Toto vede k možným zvýšením nosnosti pojízdného mostového jeřábu, jenž může být následně vybaven lanovým kladkostrojem, který má vyšší nosnost. To znamená, že dvounosníkový mostový jeřáb ZVKE může přepravovat vyšší jednotková zatížení – a dosahuje celkové hmotnosti včetně zavěšeného břemene, jež není vyšší než u jeřábu se skříňovým nosníkem. V důsledku toho není pojezdová dráha jeřábu a nástavba budovy vystavena žádnému vyššímu zatížení, přestože nosnost je vyšší.
Přesné polohování citlivého zboží
Další výhodou v porovnání se skříňovým nosníkem je schopnost manipulovat s břemeny rychleji, protože jeřábový systém je podstatně tužší díky svým mechanicky propojeným nosníkům. Toto umožňuje ještě jemnější a přesnější přepravu a polohování břemen a citlivého zboží.
Přesné přizpůsobení geometrii budovy
Jeřáb typu V s dvojitým nosníkem je nabízen ve čtyřech různých konstrukčních variantách. Boční připojení příčníků k mostnici jeřábu je vlastností, již všechny sdílejí. Různé typy se odlišují tvarem konců nosníku a jejich svislou polohou vůči připojení. Toto zajišťuje, že lze konstrukci jeřábu přizpůsobit nejlepším možným způsobem objemu stávajících budov. Pro nové budovy lze zmenšit prostor mezi jeřábem a střechou budovy. Tento činitel šetří náklady na konstrukci budovy a její údržbu. Pokud světlá výška dostupná ve stávajících budovách umožňuje dostatečný rozsah, lze využít další činitel šetřící hmotnost. Výšku nosníku lze prodloužit, když je upřesněn rozměr světlé výšky jeřábu typu V – a toto umožňuje další úsporu hmotnosti. Tuto výhodu lze využít, když nástavba budovy umožňuje pouze malý rozsah pro břemena.
Přesné pojezdové dráhy jeřábových koček a jeřábové nosníky bez kroucení
ZVKE nabízí ještě větší přesnost ohledně své pojezdové dráhy jeřábové kočky. Umístění kolejnice jeřábové kočky doprostřed nosníku jeřábu typu V také způsobuje vyvážené rozložení sil a nosník jeřábu zůstává bez jakéhokoli kroucení. Díky své konstrukci typu V se svislými vzpěrami jsou síly závislé na břemenu vyvíjené kočkou lanového kladkostroje přenášeny svisle na nosníky. Tato výhoda způsobuje minimalizované opotřebení kolejnice kočky a systému vozíku kočky. Tímto způsobem jeřáb typu V s dvojitým nosníkem zajišťuje, že je přesně udržován rozchod kolejí pojezdové plochy jeřábových koček.
Více světla – zlepšená bezpečnost
Díky konstrukci nosníků, jež je založena na bionických principech, umožňuje jeřáb typu V, zvláště varianta s dvojitým nosníkem, průchod mnohem více světla v porovnání s plnými jeřábovými nosníky. Andreas Hambrock říká: „Mnoho našich zákazníků oceňuje nejmodernější konstrukci našeho jeřábu typu V – také proto, že umožňuje lepší výhled a průchod více světla. Toto vede ke světlejší a příjemnější atmosféře a nakonec i k bezpečnějšímu pracovnímu prostředí.