28 Listopad 2005
Německá firma ZF Getriebe GmBH, Saarbrücken, která se zabývá výrobou hnacích souprav pro osobní vozy, začala používat pro těsnící kroužky otěruvzdorný polyimid "VESPEL SP", který na trh dodává americký koncern DuPont. Každý takový těsnící kroužek je namontovaný v oblasti hnacího a výstupního hřídele u převodovky. Při difernčních tlacích do 55 barů a relativních otáčkách do 12 000 min-1 těsní tyto kroužky velmi dobře při tlaku oleje, který se požívá k posouvání kuželových kotoučů.
Tím přispívají ke snížení nákladů, vnitřního prostoru a také hmotnosti. Polyimid "VESPEL SP" nemá prakticky žádnou teplotu skelného přechodu a netaví se tedy. Z těchto důvodů odolává velmi vysokým teplotám - kolem 290°C a krátkodobě dokonce i 480°C. Autor: Ing Václav Matys