10 Říjen 2005

basf1.jpgBASF je celosvětově největší chemickou společností: The Chemical Company. Její nabídka sahá od chemických, plastových produktů a zušlechťujících komponentů přes produkty na ochranu rostlin a chemické přísady, až po surovou ropu a zemní plyn. Společnost BASF rozšiřuje své aktivity na evropském trhu s cílem dosáhnout ještě lepších výsledků v rychle se měnícím tržním prostředí.

Na tiskové konferenci v Ludwigshafenu byla včera představena nová „Evropská strategie 2010“. Během několika příštích let chce společnost BASF růst rychleji než trh, a dosáhnout tak většího tržního podílu, dále chce těsněji spolupracovat se svými zákazníky a ještě systematičtěji rozšiřovat své působení na trzích ve vybraných zemích.

„Kořeny společnosti BASF jsou v Evropě,“ říká Eggert Voscherau, místopředseda představenstva BASF AG, a pokračuje: „Když se podíváme na naše hrubé výnosy v oblasti chemie – tzn. v našem hlavním oboru podnikání – více než polovina výnosů pochází již řadu let z Evropy. Většina našich zaměstnanců pracuje v tomto regionu a v závislosti na ziskovosti zde do budoucna plánujeme roční investice v objemu okolo 1 miliardy eur. Je proto jedině logické,“ dodává Eggert Voscherau, „že BASF pro příští roky připravuje další rozvoj podnikání na domovském trhu.“

Podle Eggerta Voscheraua se společnost zároveň i nadále zaměřuje na zvyšování efektivity ve všech oblastech. „Vyšší efektivita výroby, infrastruktury a služeb vedla v samotném Ludwigshafenu k dlouhodobým úsporám ve výši 480 milionů eur. Dalších úspor v objemu 250 milionů bylo dosaženo optimalizací lokálních struktur po celé Evropě. To jsou hlavní zdroje celkového snížení nákladů, které v dlouhodobém horizontu dosahuje v samotné Evropě 730 milionů eur ročně.“

Kromě toho se chce společnost BASF více zaměřit na své zákazníky, jednotlivé sektory a země. Hlavním cílem je zvýšit prodeje v Evropě a do roku 2010 výrazně překonat celkový růst trhu. „To znamená, že v určitých segmentech budeme usilovat o významné zvětšení našeho tržního podílu,“ vysvětluje Dr. Walter Seufert, prezident společnosti BASF pro Evropu. „Jako firma zaměřená na zákazníky chceme podpořit růst našich zákazníků, a společně tímto způsobem dosáhnout vyššího tempa modernizace a větších úspěchů na našich trzích. Tato podpora zahrnuje řadu oblastí – od společných výzkumných projektů a vývoje produktů, přes propracovaná logistická řešení, až po otázky ochrany životního prostředí,“ uvádí Walter Seufert. Tento kooperativní přístup zajistí společnosti BASF ohromnou konkurenční výhodu, protože pouze pár firem může zákazníkům nabídnout tak širokou škálu služeb.

Souběžně bude BASF pracovat na zvýšení efektivity využití interního firemního knowhow a zaměří se na nabídku produktů a řešení pro celý sektor, což zahrnuje např. stavební či obalový průmysl.

V kontrastu k nízkému ekonomickému růstu západní Evropy v úrovni 2 až 3 procent se profilují rychleji rostoucí a dynamické trhy východní Evropy. Společnost BASF má v tomto regionu velmi dobrou pozici, obchodní zastoupení založila ve všech zemích východní Evropy již před několika lety. Rovněž hlavní výrobní závody BASF ve střední Evropě, např. Ludwigshafen, jsou situovány na místech, odkud může společnost dodávat bez problémů a s nízkými náklady do celé Evropy. „Jedna věc je naprosto jasná: kromě využití příležitostí, které nabízí tradičně silný trh západní Evropy, chceme maximálně využít ohromné příležitosti k růstu ve východní Evropě. Tento trend se odráží i v našich cílech: do roku 2010 chceme zdvojnásobit prodeje ve východní Evropě, ze současné 1 miliardy euro na 2 miliardy,“ uvádí Walter Seufert.

Výrazné zaměření společnosti BASF na činnost na domovských evropských trzích se odráží i v jejích investičních programech. Pouze během první poloviny roku 2005 společnost investovala do továren a vybavení v Evropě téměř půl miliardy eur. To je 10-procentní nárůst oproti stejnému období předchozího roku. Mezi příklady kapitálových investic patří nová HPPO továrna na výrobu propylen oxidu a rozšíření steamcrackera v Antverpách v Belgii. 

http://www.basf.com