Rozhodnutí společnosti NSK vstoupit na trh s náhradními díly pro automobily (IAM – Independent Automotive Aftermarket) vychází ze století zkušeností s návrhem a výrobou produktů pro trh OEM v oblasti automobilového průmyslu. Zatímco běžná strategie v průmyslu velí přenášet výrobu náhradních dílů do zemí s nízkými výrobními náklady, např. na Dálném východě, společnost NSK garantuje, že všechny produkty, které nabízí pro IAM, jsou výhradně od výrobce originálních dílů, testované a schválené největšími světovými výrobci automobilů.
Velkoobchodníci v oblasti IAM, kteří hledají silného partnera na rostoucím trhu s autodíly, cítí v použití originálních dílů záruku kvality. NSK se snaží podporovat velkoobchodníky i autoservisy v dosahování většího zisku, efektivity a výkonnosti. Dodávky originálních dílů také dávají pocit jistoty vlastníkům automobilů, kteří s ohledem na bezpečnost požadují, aby autoservisy používaly výhradně originální díly.
Ačkoliv značka NSK může být v některých oblastech trhu s náhradními díly pro automobily nováčkem, vysoce kvalitní dodávky originálních dílů pro výrobce automobilů jsou pevným základem úspěchu.
Rozsáhlé pokrytí výroby a prokazatelný souhrn dosažených výkonů v řešeních s přidanou hodnotou patří mezi základní faktory obliby produktů NSK, nehledě na obsáhlý sortiment ve třech základních oblastech, kam NSK dodává originální díly: jsou jimi podvozek, převodovka a motor.
Co se týče podvozku, jsou v současné době kladeny stále větší požadavky na snížení hmotnosti a zvýšení odolnosti ložisek pro náboje kol. NSK je přední světový dodavatel originálních ložisek pro náboje kol třetí generace.
Ložiska pro náboje kol automobilů první generace od NSK obsahují dvě oddělené řady kuliček nebo (pro těžká vozidla) kuželíků. Ložiska předem naplněná mazivem mají velmi odolná těsnění, která prodlužují trvanlivost ložisek. V těsnění mnoha ložisek první generace jsou vestavěny magnetické snímače, které poskytují informace pro systémy regulace brždění a stability směru vozidla. Ložiska mají také vnitřní prvky omezující moment tření a snižující spotřebu paliva.
Ložiska druhé generace vyráběná společností NSK mají stejné přednosti jako jejich předchůdci, pokud jde o snížení spotřeby nebo vestavbu magnetických snímačů, ale odlišují se tím, že na vnějším kroužku je umístěna příruba, která usnadňuje montáž.
A nakonec ložiska třetí generace, běžně známá jako Hub III, která pokrývají nejnovější požadavky evropských, asijských i amerických výrobců automobilů, jsou technicky nejvyspělejší a nejuniverzálnější. NSK vyrábí více ložisek nábojů kol než jakýkoliv jiný výrobce na světě. Společnost představila nové výrobní technologie, které umožňují dosáhnout větší efektivity výroby a pomáhají ke snížení hmotnosti a velikosti ložisek. Demonstrují tak inovace v této oblasti.
Z technického hlediska obsahují všechna standardní ložiska nábojů kol třetí generace snímače, které poskytují kriticky důležité informace pro systémy řízení dynamiky vozidla. Jsou také vybaveny nejmodernějšími těsněními a naplněna mazivy pro maximální účinnost a odolnost, zatímco jejich instalace je maximálně usnadněna montáží „našroubováním".
Když se přesuneme do nabídky originálních dílů pro automobilové převodovky a rozvodovky, NSK nabízí výrobky pro manuální i automatické převodovky a diferenciály. K zajištění maximálního komfortu, snížení spotřeby paliva a omezení ztrát energie musí být u moderních automobilů změny rychlosti při zrychlování a zpomalování co nejplynulejší. S ohledem na to přichází NSK s dalším cílem: snížit ztráty energie při řazení převodových stupňů na polovinu.
NSK je jediný výrobce originálních dílů, který vyrábí všechny součásti automatických převodovek, od ložisek po komponenty pro volnoběžky, a zaručuje, že tyto díly jsou tak přesné, lehké a účinné, jak je to jen možné. Mezi specifickými řešeními pro automatické převodovky jsou speciální kuželíková ložiska, která se vyznačují dlouhou životností. Tato ložiska jsou na vnějším kroužku opatřena nábojem, což umožňuje snížit počet komponent sestavy převodovky a zjednodušit její montáž. NSK navíc dodává jehlová ložiska, která odpovídají rozměrovým požadavkům a specifikacím nejnovějších automatických převodovek. Použitím různých technických plastů v konstrukci jejich klecí je snížena jejich hmotnost, zlepšuje se mazání a zvyšuje odolnost proti vysokým teplotám, a to vše při vysoké dovolené rychlosti otáčení.
Pro manuální převodovky a nejmodernější spojky nabízí NSK výrobcům automobilů širokou škálu originálních komponent, od vypínacích ložisek spojek po ložiska (jak kuličková, tak válečková) hlavní hřídele převodovek. Například utěsněná ložiska NSK jsou dobře chráněna proti kontaminaci olejem v převodovce. Kuželíková ložiska NSK s rychlou montáží zase mají velkou mechanickou stabilitu a zvýšenou tuhost. NSK navíc nabízí ložiska s integrovanou montážní deskou usnadňující montáž převodovek. Perfektní ustavení děr v desce a v tělese spojky je umožněno natáčením desky na vnějším kroužku ložiska. Speciální zadržovací mechanismus umožňuje dosáhnout lepšího ustavení ložiska než u konvenčních mechanismů.
Samozřejmě je tu vždy technický problém, jak nabízet zákazníkům stále lehčí komponenty bez kompromisů v otázce účinnosti a schopnosti plnit požadavky na nízký třecí moment. Unikátní systém odvodu tepla navržený firmou NSK umožňuje zvýšit trvanlivost komponent v provozu. Kromě toho mají nejnovější kuželíková ložiska ve srovnání s běžnými produkty o 20 % menší tření.
Dále se přesuneme k ložiskům a příslušenství rozvodů, která jsou určená pro použití ve spalovacích motorech. Vidíme, že se od nich požaduje, aby dokázala stále více a pracovala stále lépe. Ložiska a součásti rozvodů pro spalovací motory od NSK se vyznačují výbornými technickými parametry i v extrémně náročných podmínkách, zvláště za vysokých teplot, při rychlých změnách rychlosti, za působení vibrací nebo při náhlých změnách zatížení, stejně jako tam, kde jsou vystaveny vodě nebo prachu.
Materiál, konstrukce a technika mazání použité u těchto výrobků, ať jsou to ložiska, součásti rozvodů nebo napínací kladky, pomáhají snižovat tření a opotřebení rozvodových řemenů při současném zvyšování jejich trvanlivosti a spolehlivosti. Tyto charakteristiky s sebou přinášejí také snížení spotřeby paliva a snížení hlučnosti motoru.
Firma NSK jako osvědčený specialista na valivá ložiska a příslušenství pro motory zná základní principy spojené s prodlužováním životnosti a výkonu např. alternátorů. V tomto případě zvyšuje výkonnost a trvanlivost ložisek alternátorů, dokonce i za vysokých teplot a rychlostí, kombinace moderních ocelí, pokročilých těsnění a speciálních maziv. Navíc volnoběžná spojka na řemenici alternátoru prodlužuje životnost řemenu tím, že absorbuje fluktuace rychlosti přenášené od řemenice na klikové hřídeli.
Další příklad je spojen s kompresory poháněnými řemenem, které se používají v klimatizacích automobilů. Pro tyto účely vyvinula firma NSK dvouřadá ložiska s kosoúhlým stykem vyznačující se zvláště štíhlým průřezem. Tato ložiska, označovaná také jako „ložiska magnetické spojky", se vyznačují velmi odolným těsněním a mají velkou tuhost, a proto jsou ideální nejen pro kompresory klimatizace v automobilech, ale také pro vodní čerpadla a řemenice. Navíc, pro kompresory těch klimatizací, které pracují s moderními chladivy bez freonů, vyvinula firma NSK kompaktní jehlová ložiska, která splňují požadavky tohoto specifického prostředí.
Pozice firmy NSK na trhu s originálními díly je předpokladem pro uplatnění také na trhu s náhradními díly, protože zaručuje široký sortiment produktů, který firmě pomáhá dosáhnout jejích cílů v oblasti IAM. Cílem firmy NSK je uspokojit specifické potřeby IAM s ohledem na služby, podporu a hodnotu produktů.
První produkt NSK uvedený na trh pro podporu vstupu na IAM je sada ProKIT, která se zaměřuje na ložiska nábojů kol. Tato sada byla vybrána proto, aby na ní NSK prezentovala své schopnosti v tomto segmentu trhu. ProKIT obsahuje je 100% originální díly, používané i v automobilovém průmyslu: ložiska, těsnění a pojistné matice.
Po celém světě téměř všichni výrobci automobilů poptávají a používají ložiska NSK a nabídnout je na trhu s náhradními díly je proto jen logický, následný krok.