Dne 8.1.2019 proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků ankety Auta roku v České republice, které je pořádáno Svazem dovozců automobilů (SDA). Ze seznamu 23 nominovaných automobilů se vítězem pro rok 2019 stal Ford Focus. V návaznosti na výsledky ankety každoročně vyhlašuje Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) dodavatelské firmy, které dodávají komponenty vítězným modelům. Oceněné firmy mají právo užívat prestižní označení „Dodavatel pro Auto roku 2019 v České republice".
Na tento titul může být hrdá také olomoucká firma Koyo Bearings, která jej získala již počtvrté. Pro výherní vůz Ford Focus dodává firma ložiskové kroužky, používané v převodovce. „I přes velký objem výroby je každý díl, který je v naší firmě vyroben, pečlivě kontrolován. Finální průměr ložiskového kroužku pro Ford Focus je specifický tím, že se kontroluje pomoci nalisování kroužku na zkušební trn, jehož rozměr je definován zákazníkem. Být dodavatelem vítězného automobilu v anketě Auto roku 2019 je pro nás velice prestižní a opravdu si toho vážíme," reaguje na zisk titulu ředitel závodu Petr Novák.
Mimo jiné v doprovodných anketách Ekologické auto roku 2019 vybrala porota elektromobil Jaguar I-Pace. I v tomto špičkovém voze se točí jehličková ložiska vyráběná v Koyu v Olomouci, která jsou dodávána do elektromotorů. Společnost Koyo bearings Česká republika vyrábí ročně až 17 mil. ložisek, které dodává předním světovým automobilkám jako je Volkswagen, Audi, Škoda, Jaguar Land Rover, Nissan, Daimler, Renault a mnoho dalších.
Za posledních 5 let firma téměř zdvojnásobila obrat, a to z důvodu velkého důrazu na inovace a blízkou spolupráci se svými zákazníky, pro které vyvíjí ložiska na míru. Důsledkem vývoje se ložiska v olomouckém závodě a ve firemním Technologickém centru v Brně neustále zdokonalují. Jedním z příkladů inovací je nastolení downsizingu jednotlivých automobilů, díky čemuž se v uplynulém období začaly v závodě vyrábět tenkostěnné varianty ložisek. „Díly jsou vyrobeny z vysoce pevnostní oceli a v aplikaci mají výjimečně dlouhou životnost. Tloušťka dílů je pouhých 1,3mm při průměru 4,5cm a váze 28 gramů. Na základě jejich přesné výroby pomocí obrábění a broušení, jenž se provádí s přesností na 5 mikrometrů, jsou mimořádně tiché v chodu. Tichý chod zajistí komfortní a pohodlnou jízdu každému uživateli vozu," dodává k vývoji Novák. Tato tenkostěnná ložiska jsou vyráběna na nových automatických linkách. Stavba nových automatických linek je součástí rozsáhlých firemních investic do výrobních zařízení, které si nastupující automatizace, robotizace a digitalizace výroby žádá. Jejich výhodou je nejen zpřesnění a zefektivnění výroby, ale taky vypořádání se s nedostatkem pracovních sil v Olomouci a v olomouckém kraji.
Dodavatelem pro Auto roku se firma za dobu svého působení v Olomouci stala ještě v roce 2015, 2016 a 2018. V roce 2015 dodávala komponenty do vítězné Škody Fabia, následující rok do vítězné Škody Superb a v roce 2018 do Škody Karoq.
Společnost Koyo Bearings Česká republika s.r.o. sídlí v Olomouci a je součástí japonské nadnárodní JTEKT Corporation. Ta se řadí mezi přední světové dodavatele pro automobilový průmysl v oblasti řízení, výroby ložisek, komponent do automobilů a výrobě strojů a zařízení. Výrobní závod Koyo zaměstnává 530 kmenových zaměstnanců. Během své existence obdržel řadu významných ocenění včetně pětinásobného titulu Zaměstnavatel Olomouckého kraje. Čtyřikrát se stal Dodavatelem pro Auto roku v ČR, v roce 2015 obdržel ocenění Společnost přátelská rodině, v roce 2016 národní cenu Odpovědná firma České republiky, v roce 2017 cenu za 2. Nejlepší personální projekt v ČR a certifikaci Bezpečný podnik.
Více informací na www.koyobearings.cz nebo http://www.jtekt.co.jp