Společnost Klüber Lubrication vyvinula nové hybridní plastické mazivo Klübersynth BHP 72-102 zejména pro mazání ložisek neustále vystavených teplotám nad 100 °C. Toto syntetické plastické mazivo pro dlouhodobé mazání bylo vyvinuto pro mazání vysoce zatížených valivých ložisek především v trakčních motorech a v porovnání s běžnými mazivy výrazně prodlužuje intervaly domazávání. Produkt Klübersynth BHP 72-102 poskytuje vynikající ochranu proti korozi a odolává působení vody.
"Toto nové plastické mazivo pro mazání ložisek zajišťuje velmi dobrou ochranu strojních dílů také v korozivním prostředí, při působení silných vibrací a vysokých zatížení," vysvětluje Thomas Kamprath, marketingový ředitel pro železniční průmysl ve společnosti Klüber Lubrication. Výkonné hybridní plastické mazivo se v praxi velmi dobře osvědčilo, strojní díly mohou bezproblémově fungovat po statisíce kilometrů bez nutnosti jejich domazávání.
Produkt Klübersynth BHP 72-102 je založen na inovativním patentovaném konceptu s ohledem na jeho schopnost zadržování oleje i při trvale vysokých teplotách. Nové hybridní plastické mazivo Klübersynth BHP 72-102 vytváří stabilní límec plastického maziva, který slouží jako zásobník oleje, je stabilní proti působení vibrací a zároveň zvyšuje utěsnění proti pronikání nečistot.
Vyzkoušený a osvědčený produkt - ISOFLEX TOPAS L 152
Kromě nového produktu Klübersynth BHP 72-102 mají provozovatelé také k dispozici plně syntetické mazivo pro valivá ložiska ISOFLEX TOPAS L 152, které se již lety jeho používání osvědčilo právě pro účinné mazání ložisek trakčních motorů. Produkt poskytuje vynikající tepelnou odolnost při stálých teplotách až do cca 100 °C. Plastické mazivo si zachovává svoji mazací schopnost v ložiskách trakčních motorů po mnoho roků a zůstává poddajné, přičemž je staré plastické mazivo nahrazováno novým při domazávání. Kombinace plně syntetického základového oleje a speciálního lithného mýdla jako zpevňovadla umožňuje používat produkt ISOFLEX TOPAS L 152 také při teplotách až do -50 °C a to s minimálními součiniteli tření, čímž je zajištěno bezpečné spouštění trakčních motorů.