Společnost Tata Steel dnes otevřela novou, moderní linku na výrobu kolejnic, schopnou vyrábět kolejnice o až trojnásobné délce, než je běžné. Otevření nové linky tepelného zpracování oceli v závodě Tata Steel v Hayange, v oblasti Lorraine ve Francii, umožňuje firmě vyrábět velmi odolné kolejnice velké délky – tak, jak to zákaznici požadují. Díky nové lince může závod vyrábět plný sortiment délek tepelně upravených kolejnic bez zbytkového napětí o délce až 108 m, umožňujících provozovatelům traťových cest zvýšit výkonnost dopravy a snížit náklady spojené s častou výměnou opotřebených kolejnic.
V minulém roce společnost Tata Steel oznámila, že do nové linky investuje více než 12 miliónů eur. Tato investice následovala po předchozí investici 35 miliónů euro, která umožnila válcovnám v Hayange vyrábět delší, 108 m dlouhé kolejnice pro síť vysokorychlostních železnic ve Francii a po celé Evropě.
Tepelně upravené kolejnice v náročných podmínkách, kde podléhají velkému opotřebení, např. na tratích s velkou frekvencí dopravy, s velkým povoleným zatížením na nápravu a s oblouky o malém poloměru, vydrží až třikrát déle než běžné kolejnice.
Henrik Adam, Chief Commercial Officer společnosti Tata Steel, řekl: „Nový linka na tepelné úpravy kolejnic nám na evropském trhu otevírá nové příležitosti. Budeme schopni uspokojit potřeby našich zákazníků z Německa, Švýcarska, Belgie, Nizozemí, Lucemburska a Skandinávie, kteří požadovali delší, tepelně upravené kolejnice, aby tak snížili svoje náklady na údržbu."
Linka na tepelné úpravy kolejnic umožní společnosti Tata Steel podporovat zákazníky i na existujících trzích, např. v Brazílii, Gabonu, Mauretánii a Jižní Africe, kde se kolejnice musí vypořádat s velkým vertikálním zatížením, stejně jako provozovatele metra v Hongkongu, Indii a Singapuru, kde se využívá výjimečných technických vlastností tepelně upravených kolejnic v náročných dopravních podmínkách.
Nová linka na tepelnou úpravu kolejnic bude v provozu současně se stávající linkou tepelných úpra v Hayange, která umožňuje zpracovávat kolejnice o délce do 36 m. Nová linka umožní více než zdvojnásobit objem výroby tepelně upravených kolejnic z 55 000 na 125 000 tun.
Tepelně upravené kolejnice Tata Steel jsou vyráběny unikátním patentovaným postupem, který zajišťuje výjimečnou odolnost proti opotřebení. Kolejnice procházejí indukční pecí, která je schopná elektromagnetickým polem kolejnice ohřát na 950 °C. Kolejnice jsou potom rychle ochlazeny stlačeným vzduchem.
Ocel pro závod Hayange je vyráběna v závodě Tata Steel v Scunthorpe ve Velké Británii a odtud se dopravuje do válcoven ve Francii.
David Petitjean, vedoucí závodu Hayange, řekl: „Novou linku jsme vybudovali v odpověď na požadavky našich významných zákazníků. Hned po jejím uvedení do provozu a otestování pokračujeme v inovacích s cílem zajistit větší energetickou efektivitu a umožnit, abychom kolejnice dodali zákazníkovi přesně v okamžiku, kdy je potřebuje.
Společnost Tata Steel investovala do tohoto závodu v uplynulých čtyřech letech více než 50 miliónů euro. Tato investice nám pomohla zajistit budoucnost pro 400 zaměstnanců, kteří zde pracují."
Tata Steel dodala kolejnice ze závodu Hayange pro trať, na níž vlak TGV v roce 2007 pokořil světový rychlostní rekord. Vlak dosáhnul na trati mezi Paříží a Štrasburkem rychlosti 574,8 km/h.
O společnosti Tata Steel v EvropěV Evropě je společnost Tata Steel druhým největším výrobcem oceli. Hlavními oblastmi ocelářských operací jsou Velká Británie a Nizozemí, kde dodává ocel a přidružené služby v oblasti konstrukcí, automobilové techniky, obalové techniky, zdvihání & hloubení, energie & elektřina, vzdušný průmysl a další potřebné trhy po celém světě.
Tata Steel patří mezi 10 největších výrobců oceli. Sdružení má v souhrnu kapacitu více než 28 milionů tun hrubé oceli a přibližně 80 000 zaměstnanců napříč čtyř kontinentů.