24 Leden 2013

Brammer-1V rámci zachování konkurenceschopnosti musí výrobci ve všech odvětvích soustavně hledat nové a lepší způsoby jak snižovat náklady, optimalizovat peněžní tok (z angl. cash flow) a zvyšovat efektivitu svých provozů. Jednou z klíčových oblastí, která může nabídnout obrovský prostor pro zlepšení procesů a snížení nákladů v případě správného řízení, je management skladování náhradních dílů pro oblast údržby, opravy a provozu (MRO). Brammer, přední celoevropský distributor průmyslového výrobního vybavení a služeb pro MRO, označil pět klíčových chyb, kterých se dopouštějí výrobní podniky v rámci řízení skladu. Tento seznam je součástí doporučených postupů k optimalizaci efektivity provozu.

5 nejčastějších chyb v řízení skladování zásob pro oblast MRO:
· vnímaní zásob pro MRO spíše jako investici než jako provozní problematiku
· nedostatek času na vyhodnocení nákladů na uskladnění zásob versus pořizovací náklady
· nepromyšlené nakupování produktů ve velkém množství
· představa, že nízké zásoby produktů pro MRO povedou ke zhoršení kvality údržby
· decentralizované objednávky a řízení skladování zásob

Ladislav Burian, generální ředitel Brammer Czech a.s., vysvětluje: „Zásoby produktů pro oblast MRO obvykle tvoří více než polovinu všech nepřímých nákupních transakcí. Téma řízení skladu bylo vždy klasickou obchodní otázkou, protože představuje kompromis mezi dostupností náhradních dílů a peněžním tokem (cash flow). Hotovost vázána v zásobách, a to zejména starších a zbytných produktů, nemůže být uvolněna pro různé další příležitosti. Nicméně, absence vhodné strategie pro řízení náhradních dílů může vyústit v neočekávaná zdržení ve výrobě a nakonec i ve velmi nákladné důsledky, jak v komerční oblasti tak v ohledu na firemní reputaci. S odlišným pohledem na management skladu a s optimalizací procesů skladování náhradních dílů pro MRO mohou společnosti díky zefektivnění dosáhnout často značných úspor.

Některé společnosti vidí skladování inventáře pro MRO jako investici, spíše než provozní náklady, kde by každá položka měla být zdůvodněna. Mnoho firem nemá centrální skladový systém, což může zkomplikovat celý proces více, než je nezbytné. Jelikož jsou pak různé části firmy, ať už s jednou či více lokalitami, ponechány, aby se staraly o objednávání náhradních dílů, dochází k jednání s různými dodavateli (což vede k vyšším pořizovacím cenám a vyššímu minimálnímu pořizovacímu množství pro potenciálně podobné díly), a v konečném důsledku se proces, který by měl být konsolidovaný, duplikuje. Rozumnější strategie managementu skladů výrobků pro MRO může zajistit jak snížení nákladů tak zlepšení procesů, bez nutnosti investice do významného množství zásob či zdrojů."

Brammer nabízí širokou škálu služeb, které pomáhají firmám dosáhnout zlepšení v oblasti nákladů, efektivity a produktivity skrze optimalizované řízení skladu pro MRO. Skrze tuto externí službu managementu skladu může Brammer zanalyzovat procesy, racionalizovat dodavatelskou základnu a zavést tak jednoduše přístupný skladový systém jež obsahuje klíčové produkty, a umožňuje tak nákupčím zaměřit se na položky s vyšší hodnotou.

Dalším řešením pro výrobní podniky je využití služeb Brammer pro zajištění veškerého nákupu a managementu MRO produktů. Brammer založí účinný 'Insite™' – ve skutečnosti místní pobočku Brammer, zaměřenou zcela na uspokojování individuálních potřeb firmy ve smyslu stavu zásob a otevíracích hodin, což znamená, že společnost jedná pouze s jedním dodavatelem v rámci svých požadavků na MRO. Díly jsou zaplaceny tehdy, když jsou použity, čímž se sníží zásoby a maximalizují se výhody plynoucí z konsolidace dodavatelského řetězce, nemluvě o jediné měsíční faktuře, která sníží zároveň administratviní náklady.

Pro více informací o managementu skladu MRO a nabídce produktů a služeb, které Brammer poskytuje, prosím navštivte webovou stránku
www.brammer.biz

Brammer-M2