Ušetřit čas a usnadnit klientům kontakt s firmou - to jsou hlavní cíle zákaznického portálu společnosti Prakab Pražská kabelovna. Portál funguje už nyní, čeká ho ale řada novinek. V budoucnu se má stát hlavním komunikačním kanálem se zákazníky. Český výrobce kabelů se stoletou historií se snaží neustále zdokonalovat své služby. Aktuálně pracuje na modernizaci portálu, smyslem je digitalizovat komunikaci mezi Prakabem a jeho klienty.
Zákaznický portál dnes kupujícím umožňuje získat především informace o skladové zásobě. Uživatel se do něj jednoduše přihlásí pod svým heslem a zjistí, zda se konkrétní výrobek nachází na skladu, nebo je momentálně nedostupný. „Stejně tak vidí všechny zakázky, které jsou už připravené k odeslání," dodává Ing. Lucie Hladká, provozní ředitelka společnosti Prakab.
Spojení s firmou
Hlavní novinkou, kterou Prakab chystá na letošní rok, přinese uživatelům obrovskou úsporu času. V nabídce sekce pro zákazníky přibude možnost reklamovat zakoupené zboží. Zatímco teď klient musí stížnost řešit emailem nebo telefonicky s obchodní referentkou, nově mu bude stačit pár kliknutí na webu. Poté může sledovat, v jaké fázi se jeho požadavek nachází. Klienti tedy nebudou muset zjišťovat, kam se s reklamací obracet, a vyčkávat na emailovou odpověď.
Portál má ale být nejen přehledným zdrojem informací, fungovat bude i jako pojítko mezi Prakabem a jeho zákazníky, kteří tak budou mít větší vhled do činnosti firmy. „Klienti se tu dozví například o promo akcích či našich školeních," říká Hladká.
Dostupnost všech informací
Zákazníci dnes portál využívají i k tomu, aby si zde vyhledali a stáhli ty nejdůležitější dokumenty týkající se produktu. „Těmi jsou například prohlášení o vlastnostech nebo prohlášení o shodě výrobku s normami," vysvětluje Ondřej Samohýl, IT manažer. Produkty české značky, mezi které patří mimo jiné železniční a ohniodolné kabely, musí splňovat mnoho parametrů. Výroba kabelů se řídí požadavky evropských předpisů, pro kupující jsou údaje o jejich dodržení klíčové. Firma proto chystá zpřístupnit i další dokumenty, zákazníci tak budou mít brzy k dispozici na jednom místě všechny technické informace o výrobku.
Chystané inovace
Současná situace kolem pandemie koronaviru ukázala nesporné výhody digitalizace. Pro uživatele to je především rychlost, komfort a dostupnost služeb. Prakab proto počítá s ještě větším přesunem komunikace do online prostoru. Do budoucna budou klienti moci využívat pro jednoduché dotazy live chat. Jde o podporu zákazníkům, kteří si neví rady a kteří potřebují co nejrychlejší reakci na odeslanou zprávu.
B2B klienti by se pak mohli dočkat dalšího rozšíření zákaznického portálu – ten by plnil i funkci e-shopu. Objednat by si mohli jakýkoliv produkt. „Zakoupit ale půjde jen ty položky, které budou skladem. Mělo by se jednat především o kabely, které dodáváme v kruzích například po sto metrech," uvádí k dalším plánům firmy Hladká.
Pražská kabelovna je tradiční česká značka, která si letos připomíná sto let svého fungování. I přesto se snaží neustále držet krok s dobou a myslet na potřeby svých klientů. Moderní a uživatelsky jednoduchý zákaznický portál je toho důkazem.