28 Květen 2020

CEPS iss 6131 01288Vznik a vývoj energetické soustavy, regulace výkonové odchylky i fungování přenosové sítě. To jsou témata, která žákům základních a středních škol už 7. rokem přibližují prostřednictvím interaktivních přednášek lektoři z projektu Energetická gramotnost. Pandemie koronaviru je postavila před novou výzvu – dostat látku k posluchačům i v době, kdy jsou školy uzavřené. Přesunuli proto vzdělávací projekt na internet.
„Za normální situace bychom touto dobou měli za sebou návštěvy již na 68 školách. Nechtěli jsme čekat, až se děti vrátí do lavic, adaptovali jsme se na nové podmínky a vytvořili on-line verzi dostupnou všem. Ucelený vzdělávací nástroj nyní nabízíme školám a velice nás těší jejich zájem," říká Adéla Holasová, koordinátorka projektu.

Žáci se pro vstup do programu musejí registrovat a uvést PSČ školy. Díky tomu pak mají jejich učitelé přehled o tom, kdo z nich video zhlédl a zobrazí se jim také výsledky závěrečného testu. Získají tak zpětnou vazbu, čemu třída nerozuměla a mohou se tomu věnovat podrobněji v další výuce. Video je po přihlášení volně dostupné i pro veřejnost.
Společnost ČEPS je generálním partnerem projektu a stála také u zrodu on-line programu. „Je skvělé, že se lektorům podařilo za tak krátkou dobu vytvořit atraktivní způsob, jakým dětem a mladým lidem představit na dálku důležitá témata z energetiky. Projekt usnadňuje nelehkou situaci učitelů a zapojeným studentům předává srozumitelnou a poutavou formou kvalitní obsah," říká Diana Procházková, ředitelka sekce HR a korporátní služby společnosti ČEPS.
Do programu se přihlásilo přes 600 studentů z 28 škol. Až to situace umožní, lektoři budou opět navštěvovat třídy osobně. „Učení na živo nic nenahradí. Obzvlášť důležitá je i diskuze, která se na místě samovolně rozvíjí. I tak ale máme radost, že se nám během nouzového stavu daří děti a mladé lidi vzdělávat v oboru a ukazovat jim, že bez elektřiny to nejde," dodává Adéla Holasová.

www.ceps.cz