S rozvojem 3D technologií v odvětvích průmyslu jako je zábavní, filmový a herní jsou na 3D skenery kladeny čím dál větší nároky. Jedním z nejnáročnějších je skenování celé lidské postavy, v současné době využívané hlavně při vývoji her a v moderních, trikových filmech a 3D grafice. Při těchto úkolech se skenery a jejich software musí vypořádat se specifickými vlastnostmi lidského těla, stejně jako s jeho velkou plochou a tím spojeným časem nutným k jejímu naskenování.
Naskenování lidského těla bylo dříve díky svým vitálním funkcím, jako je dýchání, tlukot srdce nebo přirozený mírný pohyb svalů pro 3D skenery nezvladatelným úkolem. S vývojem technologií pro 3D skenování však byly tyto překážky překonány.
První cestou je skenování v reálném čase, kdy jsou jednotlivé skeny pořizovány ve velmi krátkém čase (v řádu několika skenů za sekundu) a následný pohyb je kompenzován jejich správným zarovnáním za pomocí algoritmů, jako je to možné v případě skenerů Artec.
Druhou možností je použití skenovací sestavy skládající se ze dvou až osmi propojených 3D skenerů, která skenuje celou postavu najednou a v krátkém čase, jako je tomu v případě systému Mephisto.
Při použití skenovaní sestavy je nežádoucí pohyb eliminován a zároveň uživatel ušetří čas nutný pro následnou postprodukci. V takovém případě je sken postavy pořízen během 1 až 2 sekund v závislosti na nastavení.
Více o 3D skenovaní a 3D skenerech na www.skenovanive3D.cz.